با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

درجه ۲ هنری به هنرمند ابهری اعطا شد

درجه ۲ هنری به استاد سعید بداغی طی برنامه رونمایی از کتاب «سنگ سرنوشت» به پاس شش دهه فعالیت فرهنگی و هنری، اعطا شد.
تصویر درجه ۲ هنری به هنرمند ابهری اعطا شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، محمدربیع احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان صبح امروز (۱۳ شهریورماه) در مراسم رونمایی از کتاب سنگ سرنوشت نوشته استاد سعید بداغی در ابهر با بیان اینکه برگزاری این قبیل برنامه‌ها نکوداشت فرهنگ و اخلاق است، عنوان کرد: فرهنگ مقوله‌ای است که در روزگار حیرانی و گرفتاری بشر در مسائل مادی و روزمرگی‌ها بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

محمدربیع احمدخانی با بیان اینکه در میان بزرگان فرهنگی و هنری ابهر بدون تردید استاد سعید بداغی یکی از چهره‌هایی است که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: فعالیت مستمر و خالصانه این نویسنده ابهری در قالب یک کنش‌گر فرهنگی و ادبی و سال‌ها تحصیل و تدریس در کنار خصوصیاتی چون فروتنی و خضوع، دوری از منصب و عنوان و تلاش، این چهره را به عنوان نماد فرهنگی این دیار تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری بزرگداشت مفاخر و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه، بیان کرد: بزرگداشت بزرگان و مفاخر فرهنگی و هنری، یکی از اقدامات جدی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان است که باید در طول سال و به صورت مستمر انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری این قبیل برنامه‌ها به ویژه در شهرستان‌ها نقش برجسته‌ای در توسعه فرهنگی و هنری استان دارد، تصریح کرد: حضور و فعالیت ارزشمند هنرمندان در معیار ملی و بین‌المللی، شهرستان ابهر را در موقعیت ممتازی قرار داده است.

در ادامه این مراسم، امام جمعه ابهر نیز با اشاره به خصوصیات اخلاقی استاد بداغی و جایگاه والای قلم در قرآن، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم از خود به عنوان معلم یاد و به آنچه نگاشته شده قسم یاد می‌کند، چون نگارنده و نگاشته شده از منظر قرآن مهم است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه همانگونه که ارزش ظرف به مظروف آن است، انسان نیز با توجه به سرنوشتش ارزش پیدا می‌کند، ادامه داد: جایگاه انسانی به اندازه‌ای مهم است که به مقام خلیفه خدا برسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر نیز در ادامه این برنامه با بیان اینکه آثار فرهنگی و هنری را با نقد و تحلیل و مستندسازی می‌توان هر چه بیشتر و بهتر به جامعه معرفی کرد، گفت: این موضوع سبب می‌شود ظرفیت‌ها و الگوهای فرهنگی به عنوان نمادی شایسته برای نسل‌های آینده معرفی شود.

آیسان صادقی با یادآوری اینکه هنر مولفه‌ای ارزشی است که هنرمند به واسطه آن در جامعه شناخته می‌شود، تاکید کرد: هنر تاثیر به سزایی در آموزش و آگاهی‌رسانی دارد که باید با هم‌فکری و هم‌اندیشی، از این ابزار به بهترین نحو استفاده کرد.

منبع: ایسنا

337006