با مشارکت جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان؛

رویداد کارآفرینی مجازی برگزار می‌شود

با مشارکت جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان رویداد کارآفرینی مجازی (ایده بازار) برگزار می‌شود.
تصویر رویداد کارآفرینی مجازی برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و استفاده هر چه بیشتر جوانان از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان؛ مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف برنامه شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان استان زنجان با عنوان رویداد کارآفرینی مجازی (ایده بازار) به کارفرمایی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اجرای مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان زنجان است.

در این رویداد محوریت‌هایی از قبیل فیلم، تلویزیون، ویدئو، اسباب‌بازی و سرگرمی، صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی، گردشگری و میراث‌فرهنگی، طراحی محصول، گرافیک، مد و لباس، تبلیغات و بازاریابی، نشر و چاپ، موزه و گالری و کتابخانه، موسیقی، اجرا و هنرهای نمایشی، معماری، فناوری و آموزش، کشاورزی و ... مورد توجه قرار می‌گیرد.

هدف اصلی برنامه شتاب‌دهی این است که مثال‌های موفق استارتاپ‌های ایرانی مانند دیجی‌کالا، آپارات و کافه بازار را بیشتر کنند و به صدها برند ایرانی برساند. یک کارآفرین می‌تواند در یک شتاب‌دهنده نخستین قدم‌های ورود به کسب و کار را با اطمینان بردارد. «شتاب دهنده‌ها» نیز مرکز پرورش تیم‌ها برای ورود کسب و کار هستند که طی یکی دو سال گذشته عمدتاً در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و با حمایت پارک‌های فناوری و شرکت‌های تکنولوژی راه‌اندازی شدند.

برنامه شتاب‌دهی این مرکز از سه فاز (ترویج، نوآوری و شتاب‌دهی) تقسیم می شود و در هر یک از این مراحل یک واحد متناظر وظیفه هماهنگی و اجرای برنامه‌های مربوط به آن مرحله را به عهده خواهد داشت. هدف از این طرح برانگیختن، شناسایی و هدایت جوانان کارآفرین است، در این طرح جوانان به سمتی هدایت می‌شوند که چگونه به یک ایده بکر و ناب دست بیابند و بعد از آن تیم خود را چگونه تشکیل دهند و هم در نهایت ایده خود را به یک کسب و کار نوپا با قابلیت اجرا و جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کنند.

متخصصان مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهادانشگاهی به دنبال این هستند که خدماتی را به افراد خلاق و دارای ایده کسب و کار ارائه دهند. در این برنامه مجموعاً ۲۳۰ نفر شرکت خواهند کرد که سهمیه شهرستان زنجان ۱۲۲ نفر، شهرستان‌های ایجرود، ماه‌نشان و طارم هر کدام ۲۵ نفر و شرکت‌کنندگان آزاد نیز ۳۳ نفر خواهند بود.

دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان، افراد صاحب ایده، مخترعان و مستعدان اشتغال و کارآفرینی مورد حمایت کمیته امداد و سایر مددجویانی که صلاحیت و توانایی فعالیت در حوزه‌های خلاقیت، نوآوری و دانش بنیان را دارند، می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۰۳۵۲۰۲ و ۳۳۰۳۵۱۵۰ تماس گرفته و یا به سایت maneshjdzn.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

338291

مطالب مرتبط