معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان:

عملکرد جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی مطلوب است

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان از عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی خبر داد.
تصویر عملکرد جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی مطلوب است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، طیب جعفری مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، اظهار کرد: اشتغال خرد در اقتصاد پویا نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی دارد و توجه به این حوزه می‌تواند شرایط را برای بهبود کسب و کار و کاهش آمار بیکاری در کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در کشور، اشتغال جوانان و افراد جویای کار است، افزود: کار فقط پشت میزنشینی نیست و جوانان باید بدانند که می‌توانند با سرمایه کم و بهره‌مندی از تجارب خود ایجاد کسب و کار کنند که این امر در رونق اقتصادی کشورهای پیشرفته قابل توجه است.

این مسئول با بیان اینکه جهاددانشگاهی مجری طرح ملی مشاغل خانگی است، ادامه داد: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.

جعفری اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان را رضایت‌بخش دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان جهادددانشگاهی سابقه اجرایی خوبی را در طرح زنان خانه‌دار دارد و می‌تواند این طرح را نیز به خوبی به پایان برساند.

منبع: ایسنا

351567