پرسون گزارش می‌دهد:

ماجرای نماهنگ دهه هشتادی‌ها؛ از ترانه بی محتوا تا عدم حضور دختران

در نماهنگ "دهه هشتادی‌ها" چند نوجوان پسر برای امام حسین آهنگی می‌خوانند و محبت خود را نشان می‌دهند.
تصویر ماجرای نماهنگ دهه هشتادی‌ها؛ از ترانه بی محتوا تا عدم حضور دختران

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها فیلمی با عنوان "دهه هشتادی‌ها" منتشر شده است. در این نماهنگ چند نوجوان در فضای گیم‌نت شروع به خواندن آهنگی برای امام حسین می‌کنند.

سازنده نماهنگ "دهه هشتادی‌ها" چه می‌گوید؟

موسسه ماوا سازنده این فیلم است و در خصوص این نماهنگ اطلاعیه‌ای صادر کرده است و هدف را کار برای نوجوانان بیان کرده است: "نوجوانان تقریبا بخش فراموش شده تولیدات رسانه‌ای در کشور ما هستند. درباره ویژگی‌ها و سلیقه‌ها و علاقه‌های آنان کمتر فکر می‌کنیم و کمتر کاری اختصاصی برای‌شان تولید می‌کنیم. طبیعی است که وقتی ما کاری نمی‌کنیم، دیگران این خلأ را با تولیدات متفاوت‌تری پر می‌کنند. ما در مرکز موسیقی ماوا مدتی است تمرکز خود را بر این حوزه گذاشته‌ایم و در تلاشیم که آثاری را برای مخاطب نوجوان طراحی و تولید کنیم. در تلاشیم که این آثار صرفاً محدود به یک بخش از مخاطبان نباشد و هر اثری برای جامعه مخاطبان هدف آن اثر تولید شود. کما اینکه در محرم امسال هم نماهنگ گره برای بخشی از این مخاطبان تولید شد و با استقبال آنان روبرو شد و نماهنگ دهه‌هشتادی‌ها برای بخش دیگری از مخاطبان نوجوان، با حال و هوای دیگر و ادبیاتی دیگر تولید شد."

واقعا دهه هشتادی‌ها این‌گونه هستند؟

نگاهی به اطراف خود و نوجوانان خانواده و فامیل کنید، آیا دهه هشتادی‌ها دغدغه عشق به امام حسین را دارند یا این که در موسیقی‌های خاص و فضای مجازی غرق شده‌اند؟ واقعیت این است که اکثر دهه هشتادی‌ها امروزه در حال گوش دادن به موسیقی رپ هستند که آن نیز سرشار از الفاظ رکیک و فحاشی است. همچنین آنها از کودکی به اینترنت و هر گونه محتوایی دسترسی داشته‌اند.

ترانه بی‌محتوا

شعر این نماهنگ سروده سعید پاشازاده است. در شعر از عباراتی چون "چجوری سوتیامو بشمارم" و "عکس کربلا تو پروفایل اینستامه" استفاده شده است که چندان با ابراز ارادت به امام حسین هماهنگ نیست.

عدم حضور دختران

در این نماهنگ گروهی از پسران در فضای گیم‌نت هستند؛ چرا در این نماهنگ هیچ اثری از دختران نیست؟ نیازی به فرهنگ‌سازی و پرداختن به دختران نوجوان نیست؟ شاید از نظر موسسه مأوا ضرورتی ندارد!

سلبریتی‌سازی

علت حضور علیرام نورایی، بازیگر و دو مداح، پویانفر و هلالی در این نماهنگ چیست؟ آیا آنها با صرف هزینه بالایی در این فیلم حضور دارند؟ هدف از حضور آنها چیست؟ آیا این موسسه قصد سلبریتی سازی از مداحانی نظیر پویانفر را دارد؟

در نهایت این که آیا صرف هزینه‌های گزاف برای تولید آثاری که با واقعیت زندگی دهه هشتادی‌ها همخوانی ندارد؛ مشکلی از آنها را حل می‌کند و یا آنان را یک شبه دلداده امام حسین می‌کند؟

338086