چند حدیث زیبا و آموزنده درباره نوجوانان


نوجوانان به عنوان نسل آینده جامعه از اهمیت ویژه ایی در اسلام برخوردارند به همین دلیل در احادیث و روایات تأکید زیادی بر هدایت و تربیت صحیح نوجوانان شده است.
تصویر چند حدیث زیبا و آموزنده درباره نوجوانان

به گزارش سایت خبری پرسون، بخش مهم چهل حدیث نوجوان مربوط به حدیث تربیت نوجوان و مسائلی درباره نورانی شدن قلب این گروه دوست داشتنی جامعه است که هرکدام درسی در خود دارند و ما را در مسیر رشد آنها یاری میرساند. به بهانه روز نوجوان، چند مورد حدیث راجب نوجوانان را برایتان انتخاب کرده ایم که در این بخش از دین و مذهب نمناک میخوانید.

حدیث قلب نوجوان
امام على (ع) می فرمایند:

دل نوجوان مانند زمین آماده است که هر بذرى در آن افشانده شود، مى پذیرد. (نهج البلاغه(صبحی صالح) ص393، نامه 31 - تحف العقول ص70)

حدیث درباره رفتار با نوجوان
امام على (ع) می فرمایند:

آداب و رسوم خود را به فرزندانتان تحمیل نکنید زیرا آنان براى زمانى غیر از زمان شما آفریده شده اند. (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج20، ص267، ح102)

حدیث نوجوان
آنچه نوجوان باید بیاموزد
امام على (ع) می فرمایند:

سزاوارترین علوم و دانشها که نوجوانان باید فراگیرند، چیزهایى است که وقتى بزرگ و مرد شدند به آنها نیاز خواهند داشت.(شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 20، ص 333)

ارزش نوجوان در حدیث پیامبر
پیامبر (ص) میفرمایند:

دوست داشتنى ترین مخلوقات پیش خداوند متعال نوجوانى است زیبارو، که جوانى و جمال خویش را، براى خدا و در طاعت خدا قرار دهد. خداوند به چنین نوجوانى بر فرشتگان مى بالد و مى فرماید:حقا که این نوجوان بنده من است. (میزان الحکمه ج 5 ص 9)

حدیث درباره اهمیت تربیت نوجوان

امام صادق (ع) توصیه مى کند:

نوجوانان را دریابید و به آنان حدیث و دین بیاموزید، پیش از آن که مرجئه (گروهى منحرف) بـر شما پیشدستى کرده و جوانان را بربایند. (محاسن برقى، ص 605)

منبع: نمناک

791266

سازمان آگهی های پرسون