پرداخت ۱۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۱۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال مشوق صادراتی به سه شرکت فعال اقتصادی در یک سال اخیر خبر داد.
تصویر پرداخت ۱۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه پس از کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: فراخوان پرداخت مشوق‌های صادراتی به فعالان اقتصادی استان صادر شده است و فعالان اقتصادی مشمول در استان می‌توانند از هم‌اکنون برای دریافت مشوق‌های صادراتی خود اقدام کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای پرداخت مشوق‌ها با هدف توسعه بیشتر تولیدات صادراتی، پشتیبانی و مانع‌زدایی از صادرکنندگان انجام شده است.

رستمی مشوق‌های صادراتی را مجموعه‌ای از جوایز، کمک‌ها و تسهیلات اعلام و تصریح کرد: بازپرداخت حقوق ورودی، مواد اولیه، قطعات به‌کار رفته در تولید کمالاهای صادراتی، اعطای جایزه و معافیت درآمدهای صادراتی از پرداخت مالیات جزو مهم‌ترین مشوق‌های صادراتی به‌شمار می‌رود.

وی تعهد چهارمحال و بختیاری برای صادرات کالای از گمرک استان در سال‌جاری را ۳۵ میلیون دلار دانست و یادآور شد: از این میزان در پنج ماهه منتهی به مردادماه امسال دو سوم این تعهد محقق شده است و تا پایان سال ۵۰ درصد بیشتر از تعهد، تحقق می‌یابد.

رستمی اظهار داشت: سال گذشته از مجموع ۵۶ صادرکننده برتر کشور، سه صادر کننده فعال در زمینه تولید لوازم خانگی، موکت و ورق خودرو از چهارمحال و بختیاری بوده است.

در پنج ماهه منتهی به مردادماه سال‌جاری ۳۳ هزار و ۳۰ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۵۲ دلار از گمرک این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

کالاهای صادراتی تولیدی در چهارمحال و بختیاری شامل ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، فرآورده‌های خوراکی، میوه، فرش، کف‌پوش، آلومینیوم و مصنوعات آن، محصولات لبنی، عسل طبیعی، تخم‌مُرغ، مواد پلاستیکی، سرامیک و خوراک ماهی به کشورهای عراق، افغانستان، هند، پاکستان، رومانی، ارمنستان، جمهوری عربی سوریه، ترکیه، آذربایجان و تاجیکستان صادر شده‌اند.

منبع: ایرنا

337732