صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری 62 درصد رشد داشته است

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد 62 درصدی صادرات از این استان اظهار داشت: صادرات کالا از نظر وزنی با رشد ۱۰۳ درصدی مواجه شده است.
تصویر صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری 62 درصد رشد داشته است

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی ۱۵ شهریورماه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۱ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار کالا از گمرک استان به کشورهای هدف صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد و از نظر وزنی ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشورهای عراق، هند، ترکیه، افغانستان، جمهوری عربی سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، یمن و روسیه از مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی استان هستند، افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۳۳ هزار تن انواع کالا صادر شده است.

وی تصریح کرد: لباسشویی دوقلو ، قطعات کولر، کولر آبی، آبگرمکن برقی، مفتول آلومینیومی و فولادی، مغز بادام، ورق فولادی گالوانیزه، خوراک ماهی، آمونیاک داخلی مایع ، خمیر مایه خشک فوری، کاشی و سرامیک، موکت، شیر خشک از مهم‌ترین کالاهای صادراتی هستند.

رستمی بیان کرد:در این مدت ۵۹۴ اظهارنامه نیز ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای افزایش صادرات و شناسایی بازارهای جدید از مهم‌ترین اهداف این سازمان برای توسعه صادرات است.

منبع:ایسنا

337614