آخرین گمانه زنی ها از انتخاب نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی

آخرین گمانه زنی ها از انتخاب نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی

انتخاب استاندار این روزها نقل محافل استان‌های مختلف است کع خراسان جنوبی یکی از آن‌هاست.
تصویر آخرین گمانه زنی ها از انتخاب نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، پس از رای اعتماد مجلس به احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور دولت سیزدهم ، گمانه زنی ها در خصوص انتخاب استانداران آغاز شده و روزی نیست که لیستی از گزینه های استانداری برای استان های کشور منتشر نشود. در این بین خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر اساس شنیده ها تا کنون لیست های متعددی از گزینه های پیشنهادی از سوی جریانات مختلف استان به پایتخت رفته و گزارش ها حاکی از آن است که تعدد لیست های ارسالی از خراسان جنوبی نسبت به سایر استان ها، در پایتخت نیز زبانزد شده و انتخاب نماینده عالی دولت را مثل همیشه در فضای عدم وفاق دچار پیچیدگی کرده است.

انتخاب استاندار با نظر ویژه رئیس جمهور

از سوی دیگر یکی از نمایندگان مجلس نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری های استان بحث استاندار خراسان جنوبی در دولت سیزدهم را باز و به نقش نمایندگان در این انتخاب اشاره کرده و با تاکید بر اینکه انتخاب یا ابقای استاندار، حق دولت است گفته در صورت تصمیم به تغییر بدون شک با نمایندگان استان مشورت می شود. در حالی که انتصابات اخیر رئیس جمهور نشان از تشکیل دولتی فراجناحی و مردمی دارد گزینه هایی از طیف های معتدل و اصولگرا در لیست پیشنهادات دیده می شود و شواهد حاکی از آن است که علیرغم ارسال لیست های متعدد از استان به پایتخت برای سکانداری استانداری خراسان جنوبی، با اشراف ویژه ای که شخص رئیس جمهور به شرایط استان دارد انتخاب استاندار خراسان جنوبی با نظر ویژه آیت ا... رئیسی و همچنین مشورت اسماعیلی رئیس دفتر وی که از اهالی خراسان جنوبی است انجام خواهد شد.

ابقای استاندار فعلی یا انتصاب گزینه های جدید

هر چند عملکرد حمید مالنوری استاندار فعلی خراسان جنوبی و رویکرد اعتدالی وی در مدت حضورش در استان ، احتمال ابقای وی و ادامه کار در دولت سیزدهم را جدی کرده است اما نام بردن از وی در لیست گزینه های استانداری سمنان ، احتمال جابجایی او و رفتن به استان دیگر را نیز تقویت می کند. اما در سطح افکار عمومی گزینه های جدید هم برای سکانداری استانداری نام برده می شود که برخی ساخته و پرداخته اشخاص بوده و فاقد هرگونه سندیت و به صورت گسترده در فضای مجازی تبادل می شود، اما برخی نیز به عنوان گزینه های جدی در محافل اثرگذار و صاحب نظر مطرح می شود که از آن جمله به رضا سلم آبادی ) مدیرکل فعلی کمیته امداد استان(محمد زهرایی )فرمانده بسیج سازندگی کشور( محمد رضا گلرو )معاون اسبق منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی(یعقوبعلی نظری )فرمانده سابق سپاه استان( هاشم غیاثی )فرمانده اسبق سپاه استان(غلامرضا احمدی ) فرمانده سابق سپاه قم (، عیسی فرهادی )معاون اسبق سیاسی استانداری خراسان جنوبی و فرماندار فعلی تهران( ، حمید رضا علی اکبری دهکردی )معاون فعلی کمیته امداد کشور ( ، محمد اسکندری، مهدی ناصحی و عباس مسجدی آرانی اشاره شده است که به جز اسکندری ، ناصحی و مسجدی مابقی گزینه ها سابقه حضور و مدیریت در استان را داشته اند.

اقبال کدام گزینه ها بیشتر است ؟

علیرغم اینکه پس از موضوع منتفی شدن حضور نقدی در استانداری ویژه خوزستان و شائبه عدم تمایل نهادهای نظامی برای حضور نیروهایشان در امور اجرای دولت، همچنان گزینه های نظامی هم برای خراسان جنوبی مطرح است و در این بین بر اساس شنیده ها اقبال سلم آبادی ، زهرایی ، فرهادی و علی اکبری برای تصدی این مسئولیت بیش از سایرین عنوان می شود. سلم آبادی و زهرایی سابقه مدیریت موفق در 8 سال گذشته در استان را دارند و فرهادی و علی اکبری هم دو گزینه ای هستند که هر دو از نزدیکان تیم رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی ، استاندار اسبق خراسان جنوبی بوده و سابقه مدیریتی و حضور در استان را داشته اند که در این بین همکاری علی اکبری با اسماعیلی ، رئیس دفتر رئیس جمهور و سابقه معاونت وی در سازمان زندان ها و همچنین شناخت ویژه آیت ا... رئیسی از سلم آبادی در دوران فعالیت نمایندگی مردم استان را نباید نادیده گرفت که در اینصورت شانس این دو گزینه را بیشتر می نماید. حال باید دید که نمایندگان استان ، وزیر کشور و هیئت دولت و فضای افکار عمومی این بار برای استان که رئیس دولت خود را شهروند آن می داند و رئیس دفتر وی نیز فرزند خراسان جنوبی است چه گزینه ای و با چه سطح از توانمندی بر می گزیند ؟ آیا گزینه هایی که در افکار عمومی مطرح است برای مدیریت این استان مرزی به هیئت دولت خواهند رفت و یا در لحظات پایانی ، گزینه های جدیدی به این لیست اضافه خواهند شد.

منبع: آوای خراسان جنوبی

337104

نظرات شما ( 1 نظر )

محمودی |
پنج شنبه 1 مهر 140018:26
به نظرم همشهری هام جناب دکتر گلرو بهترین گزینه برای استاندار خراسان جنوبی هستند با توجه به سابقه موفقی که در استانداری داشتند.وسواد وسطح علمی بسیار بالا