اصفهان آماده استقبال از سال تحصیلی جدید

زیباسازی محورهای ورودی مدارس و اقدامات لازم برای پاکسازی آن‌ها آغاز شده است
تصویر اصفهان آماده استقبال از سال تحصیلی جدید

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، کرونا، مانعی نشده است تا شهرداری اصفهان اقدامات لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید نادیده بگیرد. همه سازمان‌ها و مناطق شهرداری در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند تا خدمات لازم را برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید انجام دهند و در این راستا شیوع این ویروس تأثیری در ارائه خدمات به شهروندان نخواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز سال تحصیلی در مورد اقدامات شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شرح وظایف شهرداری اصفهان در خصوص آماده‌سازی شهر در آغاز سال تحصیلی جدید و به‌منظور افزایش ایمنی تردد دانش آموزان در ارتباط با زیبایی شهر و همچنین با توجه به اعلام مسئولان مبنی بر احتمال بازگشایی مدارس؛ شهرداری اصفهان همچون گذشته شهر را برای استقبال از مهر و سال تحصیلی جدید آماده می‌کند.
به گفته حسین امیری، شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل تهیه‌شده و ابلاغ به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به استقبال دانش آموزان و فصل پاییز خواهد رفت. به گفته او، مدیریت شهری هرساله با آغاز مهرماه و ایام بازگشایی مدارس اقدامات قابل‌توجهی را باهدف ارتقاء سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان ارائه داده و در این راستا با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط برای استقبال از سال تحصیلی جدید خدمات ویژه‌ای انجام می‌دهد.

حوزه‌های مختلف شهرداری آماده‌به‌کار شدند

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به گستردگی شهر و تقسیم‌کار در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری که مرتبط با مناطق 15 گانه است و همچنین سازمان‌های وابسته ازجمله سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان مدیریت پسماند و ... همراهی و همکاری همه‌جانبه و خوبی صورت گرفته است.
امیری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آماده‌سازی شهر به حوزه‌های مختلف شهرداری تصریح کرد: دهم شهریور این دستورالعمل به‌تمامی مجموعه‌ها ابلاغ شد و در حال حاضر اقدامات عملی در این حوزه آغازشده است. او بابیان اینکه پاک‌سازی اطراف مدارس در اولویت قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: محورهای ورودی مدارس و زیباسازی آن، جمع‌آوری ضایعات، سد معبرها، ساخت‌وسازهای اطراف مدارس و مسیر تردد دانش آموزان بررسی و اقدامات لازم برای پاک‌سازی آن‌ها آغازشده است. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، رنگ‌آمیزی تابلوهای معابر و کوچه‌ها را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: رنگ‌آمیزی علائم و اسامی معابر و کوچه‌ها اجرایی و تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

پاک‌سازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر

به گفته امیری، پاک‌سازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر و هماهنگی در خصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌روهای شهر به‌خصوص معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به‌منظور سهولت در تردد دانش‌آموزان است. او با اشاره به اینکه زیباسازی و ترمیم فضای سبز در ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار است، گفت: خشکه بری از درختان و همچنین هرس، فرم دهی پرچین‌های مورت به‌ویژه معابر منتهی به مدارس برای زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز آغازشده است. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درزمینه لایروبی جوی‌ها و سپتینگ ها اظهار کرد: با توجه به فصل پاییز و احتمال شروع بارندگی‌ها، تمامی مناطق باید با دقت بسیار جوی‌های آب و سپتینگ‌ها را لایروبی کنند. همچنین مشکل دفع آب‌های سطحی در بسیاری از مکان‌های سال گذشته رفع شده و تعداد باقی‌مانده نیز تا پایان شهریور عملی می‌شود. امیری، سد معبر صنوف، جمع‌آوری خودروهای فرسوده و اسقاطی، جمع‌آوری ضایعات، امحاء دیوارنویسی، جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان، جمع‌آوری سایبان‌های ناایمن و غیرمجاز، ترمیم ترانشه های حفاری، ساماندهی و تسریع در اجرای کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی را بخشی از اقدامات انجام‌شده در این زمینه دانست.

تعیین تکلیف ساختمان‌های رهاشده

او با اشاره به اجرایی شدن ماده 110 و اجرای بند 14 قانون شهرداری‌ها گفت: تعیین تکلیف ساختمان‌های رهاشده و پاک‌سازی زمین‌های بایر و همچنین رفع خطر دیوار و بنای مخروبه و همچنین رفع خطر گودبرداری‌ها و خطر ریزش و سقوط انجام‌شده است و این روند با تشکیل تیم ارزیابی و نظارت توسط اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ادامه دارد. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بابیان اینکه زیباسازی مدارس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب‌شده داخل حیاط مدارس برای استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس، در حد امکان انجام می‌شود. به گفته امیری، نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت و جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها در دستور کار قرارگرفته است. همچنین پسماندها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه، معابر پیاده و باغچه‌های طولی معابر پاک‌سازی و جمع‌آوری می‌شود. او اضافه کرد: همه ایستگاه‌های ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی ازجمله لوازم‌التحریر تجهیز می‌شوند که در صورت نیاز طبق ضوابط مشخص‌شده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان باید تا ابتدای مهر در تمامی مناطق 15 گانه شهرداری توسط ایستگاه‌های مستقر در این مناطق نسبت به بازدید، بررسی و چکاپ کامل تمامی مدارس ازنظر ایمنی اقدام کنند و موارد مورد مشاهده طی نامه‌ای به اداره کل آموزش‌وپرورش و مجموعه‌های نظارتی اعلام خواهد شد.
امیری خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای آماده‌سازی شهر به‌منظور بازگشایی مدارس در حال انجام است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در راستای همراهی و پشتیبانی از مدیریت شهری در صورت مشاهده مشکلات از طریق سامانه ارتباطات مردمی 137 نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند تا در اسرع وقت پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

منبع: اصفهان زیبا

337043