عمران شهری اصفهان و تکمیل نیمه‌کاره‌‌ها

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در اولویت قرار دادن مـطـالـعه روی پروژه‌های نیمه‌کاره و ضروری شهر را یکی از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه برشمرد.
تصویر عمران شهری اصفهان و تکمیل نیمه‌کاره‌‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان معتقد است: مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان یک پروژه عادی نیست؛ چراکه روی سطح ۷۲ هکتاری بنا شده و زیر پروژه‌های متعددی در پروژه کار شده است. بنا به گفته مظفر، این پروژه یک سالن چندمنظوره با ورودی VIP و سن متحرک با پارکینگ اختصاصی دارد که ظرفیت آن 2 هزار و ۴۰۰ نفر با ظرفیت برگزاری همایش‌های بین‌المللی است که ۱۲۰۰ نفر می‌توانند به‌صورت هیئت مستقر و ۱۲۰۰ نفر نیز به‌صورت تماشاگر در آن حضور یابند. مساحت سالن پروژه مرکز همایش‌ها ۳۱۰۰ مترمربع و ارتفاع آن بین ۲۵ تا ۵۰ مترمربع است؛ این سالن مجهز به تمام دستگاه‌ها و لوازم و تجهیزات برگزاری یک سمینار بین‌المللی و مطابق با استانداردهای جهانی خواهد شد. معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه مرکز همایش‌ها به لحاظ ساختمانی غیر از هتل و بخش تجاری ۹۵درصد پیشرفت داشته است، گفت: بخش باقی‌مانده مـبـاحــث تکمیلی است، بر این اساس ساختمان مرکز همایش‌ها شامل سالن اصلی، سه سالن جنبی و فضای کنکورس است که مجموع وسعت این فضاها حدود ۵۴ هزار مترمربع است، در فاز اول سالن اصلی با 3 هزار و ۱۰۰ متر فضای مفید همراه با ساختمان‌های پشتیبانی به وسعت 2 هزار و ۵۰۰ مترمربع است که فضای اصلی آن تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید. همچنین در این پروژه 8 ویلا با مساحت هرکدام ۴۰۰ مترمربع به طور کامل تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است.

او با تأکید بر اینکه فضای سبز محوطه، داخلی و فضای سبز پیرامونی پروژه به جز بخش واقع در هتل و تجاری، انجام شده است، تصریح کرد: در خصوص بحث ایمنی پروژه با همراهی و هماهنگی سازمان آتش‌نشانی شهرداری یکی از پیشرفته‌ترین و استانداردترین سیستم‌های اطفای حریق و آتش‌نشانی در پروژه اجرا شده و با توجه به همتی که برای آزادسازی، تأمین مالی، اجرای فضای سبز، تأمین انشعابات و تأسیسات پروژه صورت گرفته، فعالیت‌های انجام‌شده قابل‌تقدیر است. مظفر مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان را یکی از فنی‌ترین و زیباترین پروژه عمران شهری کل کشور در اصفهان برشمرد و گفت: برای مدیریت شهری، مهندسان شهرداری، مشاوران و پیمانکاران شهر و ایران افتخاری است که این پروژه عظیم را ساختند. در واقع می‌توان گفت این مرکز همایش‌ها دانشگاهی برای کل شهرداری اصفهان و مهندسانی بود که در پروژه کار کردند.

هزینه 30درصد بودجه خالص شهرداری برای خط دوم مترو

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه تکمیل خط یک متروی شهر اصفهان را یکی دیگر ازپروژه‌های نیمه‌کاره و مهم شهر معرفی کرد و ادامه داد: این پروژه مشکلات زیادی داشت که با توجه به تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری‌های لازم، خط یک مترو در این دوره تکمیل شد. همچنین شروع عملیات اجرایی خط دوم با سرعت زیاد آغاز شد. این پروژه علاوه بر بودجه ناشی از اوراق مشارکتی، حدود 30درصد از بودجه خالص عمرانی شهرداری را به خود اختصاص داد و مدیریت شهری به دلیل نیازهای شهر این اقدامات را انجام داد. پروژه چهارباغ نیز یکی از پروژه‌های چالشی بود که به نتیجه رسید و شاهد استقبال مردم از این پروژه هستیم. مظفر در ادامه با اشاره به پروژه پردیس هنر که تنها 30درصد پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با توجه به هزینه زیادی که برای قراردادهای قبلی و جدید پرداخت، توانست این پارک را در اختیار شهروندان قرار دهد.

او با تأکید بر اینکه مدیریت شهری با توجه به شجاعتی که داشت توانست پروژه‌های باقی‌مانده را به نتیجه برساند، بیان کرد: حلقه حفاظتی در منطقه شمال و شرق اصفهان نیز در این دوره انجام شد که مهم‌ترین پروژه بود، چون باعث کاهش بار ترافیک شهر می‌شد. برای اجرای این پروژه آزادسازی‌های فراوانی انجام و در این راستا شهرداری با شجاعت وارد عمل شد و اولویت اول خود را تکمیل این پروژه قرار داد. اکنون 60درصد از معضلات ترافیکی مربوط به کامیون‌ها در این مسیر حل شده است و با اتمام رینگ، حدفاصل کیلومتر صفر تقاطع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا تقاطع آفتاب، 100درصد این مشکل در بخش شمال و شرق اصفهان حل خواهد شد. امسال نیز بسیاری از اقدامات روی رینگ چهارم و مرکز همایش‌ها و خیابان‌های منتهی به چهارباغ در حال اجراست تا محور میانی شهر تکمیل شود.

جذب 75درصد بودجه خالص عمرانی

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اقداماتی که در خصوص مبارزه با خشک‌سالی در این مجموعه انجام شده است، گفت: با توجه به خشک‌سالی‌هایی که وجود دارد چندین عملیات در رابطه با تصفیه و استفاده از پساب انجام و در حال حاضر با احداث تصفیه‌خانه و خطوط خط انتقال پساب، برای آبیاری فضای سبز تا حدود زیادی مشکل کم‌آبی حل شد. اجرای پروژه‌های دوربرگردان و خروجی سالن بین‌المللی اجلاس، تقاطع روح‌الله امین، تقاطع آفتاب، تکمیل تقاطع رضوان، احداث تـقـاطـع غیرهمسطح شهید سلیمانی و تقاطع پل زندان از دیگر اقدامات عمرانی شهر اصفهان در این دوره مدیریت شهری بود که مظفر به آن اشاره کرد.

او اظهار کرد: توانستیم در سال99، 75درصد بـودجــه خالص عمرانی را جذب کنیم که این موضوع نسبت به سال‌های گذشته رکورد خوبی بود؛ چون در سال‌های قبل، این عدد به 30 تا 40 درصد می‌رسید. تمام این رکوردها با تلاش و مدیریت جهادی و همراهی مدیریت کلان شهرداری و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه انسانی و منابع شهرداری انجام شده است.

تلاش برای حل چالش‌های شهری

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان در پروژه‌های مناطق که مطالبه شهروندان بوده نیز اقداماتی انجام داده است. بنا به گفته مظفر، روکش معابر، بهسازی خیابان‌ها و پیاده‌روسازی‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

او با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر و خیابان‌سازی‌ها با توجه به سیاست شهرداری در کل مناطق در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: معاونت عمران در این خصوص با چالش‌هایی از جمله کمبود منابع، غیر نقدی بودن منابع، جهش قیمت‌ها و معارضات ملکی و تأسیساتی مواجه است. البته تلاش شده با تعاملات، مشکلات تأسیسات شهری حل شود. معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: این مجموعه با حمایت، همدلی و مدیریت کلان شهرداری و با رعایت موازین شهرداری در جهت عمران و آبادی شهر با استفاده از مصوبات برای مقابله با مشکلات، تلاش می‌کند. مظفر گفت: تـأسـیـــس صــنـدوق ذخیره، یـکـی از مـهـم‌تـریــن اقـدامات شهرداری در این دوره برای پشتیبانی مالی پروژه‌ها بود که در حوزه عمرانی به ما کمک زیادی کرد و موجب شد با بحران مالی مواجه نشویم.

اصفهان زیبا

334157