یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

برای سنجش عملکرد دولت یک سال زمان نیاز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قضاوت‌های زودهنگام و منفی در خصوص عملکرد تیم دولت به فضاسازی شباهت دارد؛ برای مشاهده نتایج اقدامات کابینه باید یک سال صبر کرد.
تصویر برای سنجش عملکرد دولت یک سال زمان نیاز است

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقادها و نگرانی از کابینه تشکیل شده دولت سیزدهم به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: قضاوت در شرایطی که چند روز از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد؛ منطقی و قابل قبول نیست. باید به تیم دولت زمان و فرصت کارکردن داد. مانند یک بازی فوتبال که بازیکنان با وجود سال‌ها تمرین، دقایقی طول می‌کشد تا در زمین منسجم شوند.

مرحبا تصریح کرد: قضاوت‌ها زودهنگام، منفی و بیشتر به فضاسازی شباهت دارد و تحلیل کارشناسی نیست. برای مشاهده نتیجه باید صبور بود.

وی افزود: دولت کار سختی را پیش‌رو دارد؛ زیرا کشور به لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد. تحریم‌ها، کسری بودجه، عقب افتادن کارهای عمرانی، خلق پول بدون پشتوانه در گذشته و نبود انضباط مالی انباشته و به دولت جدید منتقل شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضا کابینه باید یک فرصت منطقی برای برنامه‌ریزی داشته باشند؛ زیرا وزیری که به مجلس پیشنهاد می‌شود؛ به طور معمول دو تا سه روز قبل از معرفی خود اطلاع می‌یابد؛ بنابراین برنامه اولیه ای که وزرا ارائه می‌دهند، قابل اتکا نیست، ابتدایی و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: کارشناس‌ها در حال تدوین و تنظیم برنامه وزرا هستند تا به مرحله اجرا رسد. ضمن این که به یک سال زمان برای قضاوت عملکرد دولت جدید نیاز است.

337025