پرسون از رویدادهای سیاسی ایران در این هفته می گوید؛

از خود شیرینی نوبخت برای دختر آقای رئیس تا پشت پرده رد صلاحیت لاریجانی

در هفته ای که رویدادهای مهمی در سپهر سیاسی کشور اتفاق افتاد، پرسون در بسته خبری هفتگی خود به مهمترین آنها اشاره دارد.
تصویر از خود شیرینی نوبخت برای دختر آقای رئیس تا پشت پرده رد صلاحیت لاریجانی

به گزارش سایت خبری پرسون، در این هفته اخباری مبنی بر رد تمام دعوت ها از سوی علی لاریجانی در مناسب مختلف که گمانه زنی ها از تغییر در بدنه دانشگاه آزاد است حکایت دارد.

علی لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت می‌رو‌د یا سعید جلیلی؟ شاید هم هیچ‌کدام.

با خروج محسن رضایی از این نهاد و رفتنش به دولت باید دید که سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام به چه کسی می‌رسد. یکی از چهره‌هایی که بیشترین گمانه‌زنی درباره او مطرح شده، علی لاریجانی است و دیگری سعید جلیلی.

علی لاریجانی بعد از رد صلاحیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری به همه دعوت‌ها پاسخ رد داده است؛ از‌جمله پست ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد را هم به جای ولایتی نپذیرفته است. در‌ این‌ صورت شاید دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم برعهده نگیرد. البته یک اما‌ و‌ اگر دیگر هم در این زمینه وجود دارد و آن حضور برادرش در سمت ریاست مجمع است.

بودن دو برادر در سمت رئیس و دبیر یک نهاد از یک سو می‌تواند شائبه خانوادگی‌شدن این نهاد را ایجاد کند یا به نظر اتفاقی مانعه‌الجمع برسد؛ اما از نگاه دیگر به نفع خود این نهاد و خروجی آن است؛ چون هماهنگی بین دو قسمت ریاست و دبیری را بیشتر می‌کند؛ اما نکته دیگری که حضور لاریجانی را در این سمت کم‌رنگ می‌کند، تفاوت نگاه و اختلافات ماهوی بین او، لاریجانی و رئیسی است.

اما سمت دبیری مجمع به نظر به سعید جلیلی نزدیک‌تر خواهد بود. او در مقایسه با لاریجانی پا به رکاب‌تر است و همسویی‌اش با دولت فعلی بر کسی پوشیده نیست. او حتی می‌تواند با حضورش ایده دولت در سایه را این بار رسمی و نظام‌مندتر دنبال کند. به‌ویژه آنکه یکی از وظایف مجمع نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی است. سعید جلیلی خودش گفته که می‌خواهد ایده دولت در سایه‌اش را همچنان ادامه دهد.

دستور رهبری برای احیای امید

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای دولت جدید، با تأکید بر لزوم استفاده کامل دولت از هر ساعت فرصت گذران خدمت به مردم، تمرکز دولت بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور را ضروری خواندند و با اشاره به اولویت مسائل اقتصادی، نکات و توصیه‌های مهمی را درباره «مردمی بودن»، «عدالت‌ورزی»‌، «فسادستیزی»، «احیای امید و اعتماد مردم» و «انسجام و اقتدار و اشراف دولت» بیان کردند.

یکی از توصیه های رهبر انقلاب، موضوع بسیار مهم «احیای اعتماد و امید مردم» بود.

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده است و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» است.

ایشان افزودند: باید در وعده‌ها و صحبت‌ها بسیار مراقب بود و اگر وعده‌ای داده شد، حتماً به آن عمل شود زیرا دادن وعده و عمل نکردن به آن موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اگر وعده‌‌ای دادید و بواسطه برخی مشکلات، امکان تحقق آن میسر نشد این موضوع را به مردم توضیح دهید و از آنان عذرخواهی کنید تا اعتماد مردم خدشه‌دار نشود.

ایشان با اشاره به کثرت قانون و طرح و برنامه گفتند: یکی از مشکلات کشور، نبود پیگیری جدی است، بنابراین برای وعده‌ها، روز شمار تعیین شود تا پیگیری و در موعد محقق شوند.

پشت پرده ماجرای رد صلاحیت لاریجانی از زبان مصباحی مقدم

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا رد صلاحیت شدن علی لاریجانی برایش تعجب آور نبود گفت: چرا. تعجب کردم. من معتقد بودم نباید چنین اتفاقی می افتاد. واکنش ایشان خیلی معقول بود. واقعا رعایت مصالح ملی در رفتار ایشان بسیار برجسته بود.

رهبر معظم انقلاب هم موضع گرفتند؛ که حکایت از این داشت که یا مناقشه ای نسبت به تصمیم شورای نگهبان داشتند ولی تکلیف نکردند و یا علاوه بر این مناقشه نسبت به اظهار نظرهای دیگران نسبت به لاریجانی اعلام موضع کردند که نوعی حمایت مجدد از آقای لاریجانی به حساب می آید.

وی درباره حاشیه های پیرامون موضع گیری آملی لاریجانی نسبت به این موضوع افزود: به دنبال جلسه ای در شورای نگهبان که آقای علی لاریجانی در آن تایید نشدند یک جلسه در مجمع تشخیص بود که ایشان واکنش نشان دادند.

همان جا اظهار نظرهای مختلفی بود مجمع یک پارچه با ایشان موافق نبود. برخی ها موافق و برخی مخالف بودند. الان هم بهتر است به این بحث دامن زده نشود.

ماله کشی نماینده مجلس از ماجرای فیلم‌های منتشر شده از اوین

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در رابطه با "فیلم های منتشر شده از زندان اوین" گفت: به عنوان کسی که قبل از انقلاب در زندان های طاغوت و شاهنشاهی بودم و بعد از انقلاب هم ده سال اسیر بودم، هنوز برایم ثابت شده نیست که آیا زندانیان ما شکنجه می شوند، اصلا دلیلی بر شکنجه وجود ندارد زیرا طبق قانون اساسی شکنجه در ایران ممنوع است. طبق بررسی های دقیق که انجام دادم اصلا ما شکنجه ای به این معنا نداریم.

وی گفت: فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست، با توجه به شکست های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، اینها خواستند ذهن مردم را به واسطه ایران پرت کنند. برایم مقبول نیست وجدانم نمی پذیرد که چنین اتفاقی در زندان ها رخ داده باشد. شکنجه هایی که در زندان های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می افتد انسان ها را آویزان می کنند، شکنجه می دهند، ناخن می کشند و زندان هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی ها ایجاد کردند آنها زندان است، فکر نمی کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد.

ماموریت مهم رئیسی به تیم اقتصادی دولت

نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور اعضای جدید و به ریاست سید ابراهیم رئیسی در هفته ای که گذشت برگزار شد و در این جلسه راهکارهای فوری و موثر در جهت اجرایی کردن رهنمودهای روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دولت سیزدهم به منظور فائق آمدن بر مشکلات و ایجاد ثبات پایدار اقتصادی در کشور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

رئیسی به تیم اقتصادی دولت مأموریت داد با استفاده از تجربه ها و دیدگاه‌های نخبگان هرچه سریعتر بودجه دولت و راهکارهای تقویت ارزش پولی را بررسی و ارائه کند.

انسجام در تصمیم‌گیری و عملکرد تیم اقتصادی دولت، فعال کردن سامانه‌های مورد نیاز برای برقراری نظام ارتباطی مستمر و شفاف بین بخش های اقتصادی و روان سازی امور در این زمینه از جمله دیگر محورهای مورد تاکید رئیس جمهور در این نشست بود.

در این جلسه همچنین تیم اقتصادی دولت مکلف شد درخصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری و سازمان یافته انجام دهد به نحوی که مردم اثرات آن را در زندگی خود احساس کنند و اطمینان یابند که دولت در این زمینه اهتمام لازم را بکار گرفته است.

روایت میرکاظمی از میزان کسری بودجه و استقراض دولت

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما در پاسخ به این پرسش که برای کسری بودجه امسال چه کار خواهید کرد؟ گفت: باید مصارف خود را کنترل کنیم و حالت انقباضی در هزینه‌ها داشته باشیم و کمتر مجبور شویم خلق پول کنیم، زیرا خلق پول، آفتی در اقتصاد کشورمان است که هزینه خانوار را افزایش می دهد و چون رشد اقتصادی نداریم، اشتغال, دچار آسیب می شود.

او اضافه کرد: باید در یک جایی این چرخه را متوقف و تلاش کنیم سرعت آن را کاهش دهیم. برخی‌ها می‌گویند حقوق‌ها را افزایش می‌دهیم،اما با توجه به اینکه در ۸ سال گذشته هزینه‌ها حدود ۱۰ برابر شده است آیا حقوق‌ها هم ۱۰ برابر شده است؟

میرکاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا متمم و یا اصلاحیه بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کنید؟ گفت: فعلاً به این نتیجه نرسیدیم که به متمم نیاز باشد و تلاش می‌کنیم همین بودجه را مدیریت کنیم.

او افزود: قاعدتاً درآمد‌ها محقق نمی‌شود در نتیجه هزینه‌ها هم نباید در این سقف محقق شود، اما اگر مجبور شویم حتماً در چارچوب قانون حرکت می‌کنیم و اصلاحیه می‌دهیم. این مسیر فعلی قابل ادامه نیست و باید تجدید نظر جدی شود و ناچاریم مسیر حرکت را تغییر دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در ۵ ماه گذشته ۵۰ درصد هزینه‌هایی که انجام شده از طریق استقراض و اوراق بوده است. این کار بسیار ضروری است، ولی عملاً در کشور اتفاق نیفتاده است.

آیا سرباز راهور، عنابستانی را به زور بخشید؟

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در خصوص جزئیات پرونده علی اصغر عنابستانی گفت: در این خصوص پرونده ای در دادسرای تهران با اتهامات تمرد از دستور مأمور انتظامی و ایجاد ضرب نسبت به مأمور تشکیل شد که این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

وی افزود: دادگاه در خصوص برخی از اتهامات حکم برائت صادر کرد و در مورد ایراد ضرب بدون آثار، حکم محکومیت در مرحله بدوی صادر شد که با اعتراض طرفین، پرونده به مرجع تجدید نظر ارجاع شد. در مرحله تجدید نظر شاکی از شکایت خود اعلام گذشت کرده و پرونده در مرحله تجدید نظر در حال بررسی است.

محمدرضا سلیمی حقوقدان و قاضی دادسرای تهران نیز درباره سرانجام پرونده قضایی عنابستانی گفت: به نظر می‌رسد که گذشت سرباز در این پرونده، اگر حکم قطعی صادر نشده باشد به قرار موقوفی تعقیب منجر خواهد شد و اگر بعد از صدور حکم قطعی باشد قرار موقوفی اجرا صادر می‌شود.

این قاضی دادگستری در پاسخ به ادعای سرباز راهور در خصوص اجبار به رضایت در این پرونده گفت: سرباز ادعایی کرده است که نیاز به اثبات دارد ولی اگر ثابت نشود قاعده بر این است که به میل خودش بوده ولی اگر ثابت شود که رضایت به اجبار بوده است و سرباز مکره بوده رضایت اعتباری نخواهد داشت.

ورود 5 میلیون دوز واکسن کرونا به ایران

‏ رضا زبیب دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیا و اقیانوسیه در توئیتی در صفحه شخصی خود از موج تازه واردات واکسن به کشورمان خبر داد و گفت: با همت همکاران و کمک وزارت بهداشت و لطف خدا، روز (پنج شنبه) ۵ میلیون دوز واکسن فوق برنامه به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱ الی ۱۹ شهریور، هفته پُر واکسنی خواهد بود.

احتمال همکاری سیاسی روحانی و لاریجانی وجود دارد؟

صبح نو نوشت: «یک رسم نانوشته وجود دارد که وقتی رؤسای‌جمهور کارشان در پاستور تمام می‌شود، به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌عنوان عضو حقیقی منصوب می‌شوند...

سنت انتصاب در مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌عنوان عضو حقیقی تا الان درباره حسن روحانی تحقق پیدا نکرده است. از طرف دیگر، سکوت او و اطرافیانش طی این مدت، باعث شده که گمانه‌ها درباره او و آینده سیاسی‌اش قوت بگیرد. بسیاری، حسن روحانی را در جایگاه ریاست یا دبیری آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام نشانده‌اند...

روحانی امروز دیگر نه در میان اصولگرایان اعتبار دارد و نه در میان اصلاح‌طلبان. همین وضعیت شاید حسن روحانی را به ساخت یک جبهه سیاسی مجزا، متشکل از نیروهای میانه‌رو و وفادار وادارد.

چندی پیش بود که علی لاریجانی در گفت‌وگو با مجله «آگاهی نو» از تمایلش برای تاسیس یک حزب سخن گفت. اگر علی لاریجانی در ایجاد این تشکل سیاسی جدی باشد، شاید بتوان حسن روحانی را به‌عنوان چهره موثر بر روند و مناسبات این حزب به شمار آورد.

لاریجانی و روحانی به‌موجب سال‌ها قرابت اندیشه‌ای و همکاری در سطح سران قوا می‌توانند برای سال‌های آینده، به زوج محوری بلوک میانه آسمان سیاست ایران تبدیل شوند. از سویی دور از ذهن هم نیست که این دو چهره بخواهند با نقد عملکرد دولت رئیسی، نقش اپوزیسیونی به خود بگیرند و با تعویض جایگاه‌شان، خود را به‌عنوان تغییردهنده «وضعیت خودساخته» جا بیندازند.

درعین‌حال به‌نظر می‌رسد که حسن روحانی بیش‌از هر کار باید پاسخ‌گوی عملکرد دولتش باشد و قبل ازهر گونه فعالیت سیاسی باید نسبت به آن‌ها پاسخ دهد؛ چراکه در غیر این صورت امکان قرار گرفتن در موضع جدید را نخواهد داشت».

شرط رئیسی برای بازگشایی مدارس

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت هفته ای که گذشت با بیان اینکه دغدغه‌هایی درباره ذخایر کالاهای اساسی وجود داشت که با پیگیری‌ های انجام شده مرتفع شده است، افزود: ذخیره کالاهای اساسی انجام شده بود، اما با میزان مصوب فاصله داشت که با اقدامات انجام شده در روزهای اخیر این نگرانی برطرف شده و دوباره به وزارتخانه‌های ذیربط تاکید می‌کنم با رصد دقیق وضعیت بازار اجازه ندهند در زنجیره تامین کالا از تولید تا مصرف هیچ اجحافی در حق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعمال شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، افزایش آمار واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا را قابل تقدیر اما ناکافی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مقدمات ضروری برای رونق کسب و کارها و بازگشایی مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی، رسیدن به حدنصاب واکسیناسیون عمومی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: اخبار خوبی از افزایش واردات و توامان تولید داخلی واکسن دریافت کرده‌ایم که جای خوشحالی دارد.

بررسی طرح صیانت در کمیسیون ویژه چه زمانی آغاز می شود؟

غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در رابطه با "بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در مجلس یازدهم" گفت: تکلیف کمیسیون ویژه و مشترک برای بررسی این طرح، مشخص شده است و برای هر کدام از کمیسیون های تخصصی و اعضای هیئت رئیسه سهمیه ای برای حضور در کمیسیون در نظر گرفته ایم، مثلا نمایندگانی از کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اجتماعی و کمیسیون امنیت ملی حضور دارند.

او در ادامه بیان کرد: اعضای این کمیسیون ویژه کمتر از 24 نفر نیستند که به یاری خداوند بعد از شروع به کار مجلس پس از تعطیلات یک هفته ای فعالیتشان آغاز می شود و از ظرفیت نیروهای تخصصی و منتقدان و حتی آنهایی که نظر مخالف دارند، دعوت به عمل می آید تا نظرات کارشناسی شده خود را ارائه دهند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مطرح کرد: با توجه به حساسیتی که مردم نسبت به این طرح پیدا کرده اند تصمیم گرفته ایم تا برای آسودگی خاطر مردم کار رسانه ای قوی شکل بدهیم و مردم در جریان آخرین تصمیمات جلسات قرار بگیرند.

منتظری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در خصوص این طرح بازنگری صورت بگیرد، اظهار کرد: نکته اساسی که خیلی به آن توجه نشده این است که در مجلس قانونی مصوب نشده که این همه حرف و حدیث در مورد آن مطرح شده است، در مجلس مقرر کردیم که پیش نویس این طرح در دولت مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین در صحن علنی و در کمیسیون مشترک این پیش نویس مورد بررسی فراوانی قرار می گیرد و قطع به یقین ما شاهد تغییراتی در این پیش نویس هستیم.

دومین سفر سرزده استانی رئیسی؛ این بار مناطق محروم سیستان

رئیسی که صبح جمعه هفته قبل به صورت سرزده به استان خوزستان سفر کرده بود، در کم تر از یک هفته دومین سفر استانی خود را انجام داد عصر روز (پنجشنبه 11 شهریور) در سفری سرزده به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و وارد فرودگاه کنارک چابهار شد.

در این سفر دو روزه تعدادی وزیران دولت سیزدهم، رئیسی را همراهی کرده اند و قرار است پس از بازدید از برخی مناطق کنارک و چابهار از مناطق مختلف استان بازدید کنند.

رئیس جمهور در فرودگاه کنارک در جمع خبرنگاران سفر به استانها را یکی از برنامه‌های دولت عنوان کرد و اظهار داشت: حضور رئیس جمهور در استان‌ها از باب آشنایی با مسائل و مشکلات مردم، مدیران، مناطق و به ویژه شناخت ظرفیت های اقتصادی است.

رئیسی با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای فراوانی برای توسعه سیستان و بلوچستان صورت گرفته است اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله فراوانی داریم، افزود: امیدواریم در این دولت با همکارای مردم، جوانان فعال استان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان گام‌های مهمی برای رفع مشکلات سیستان و بلوچستان برداشته شود.

وی ‌ایجاد اشتغال و رونق تولید را یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: تلاش داریم برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و مسائل فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان که از استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود گام‌های مهمی برداریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان واژه محروم را برای سیستان و بلوچستان به کار برد، خاطرنشان کرد: با وجود برخورداری سیستان و بلوچستان، این استان محرومیت‌هایی دارد که می‌توان با تلاش همه ‌مسئولان، دولت و پیگیری دولتمردان گام‌های جدیدی برای رفع محرومیت برداریم.

درخواست پارلمان برای محاکمه نوبخت

با اتمام دوران صدارت 8 ساله دولت روحانی خیل تخلفات زیرپوستی دولت روز به روز عیان تر می شود و این بار پرده از اشتباهات محمد باقر نوبخت برداشته شد.

در ساختار اقتصاد و دولت یکی از مهمترین سازمان هایی که زیر نظر دولت ماموریت توزیع سرمایه را به دستگاه های مختلف دارد و بعنوان یکی از ارکان اصلی بودجه ریزی در کشور محسوب می شود سازمان برنامه و بودجه است که میتوان به صراحت گفت که شیرازه اقتصاد کشور در توزیع منابع در برنامه های کلان اقتصادی بخصوص بودجه کشور در این سازمان تصمیم گیری می شود.

سازمان برنامه و بودجه بنا به ماموریت های محوله وظیفه دارد تا دخل و خرج کشور را در قابل برنامه های مدون سالانه تبیین و منابع مالی کلان را برنامه ریزی کند تا موتور اقتصاد کشور همیشه در حال چرخش و پیشرفت باشد.

بالا بردن و یا منهدم کردن سطح اقتصادی کشور منوط به تصمیم سازی های مهمی است که مدیران اقتصادی این سازمان تدوین می کنند.

در دوران ریاست جمهوری های مختلف این سازمان یا منحل شد یا به مرکزی برای پول پاشی های دولت مبدل شد.

رئیس‌جمهوری دولت‌های نهم و دهم، سازمان برنامه و بودجه را یکی از عوامل عدم تحقق عدالت در جامعه و آن را آمریکایی محض، نماد وابستگی و عامل اجرای اوامر دیکته شده غربی می‌دانست و ادعا کرد شهید رجایی نیز به دنبال پایه‌گذاری سازمان جدیدی بر مبنای فرهنگ اسلامی - ایرانی و بر پایه اندیشه دینی بوده است و بر همین اساس اقدام به انحلال این سازمان کرد.

اما پس از روی کار امدن دولت روحانی این سازمان دوباره احیا شد و به سازمان پول پاشی روحانی و شرکا تبدیل شد. روحانی در اقدامی حکم بر حضور محمد باقر نوبخت بعنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه را امضا کرد.

این گزارش تمام ابعاد پنهان و پولپاشی های دولت و خوش خدمتی های نوبخت برای رئیس جمهور و دخترش را افشا کرده است.(بیشتر بخوانید...)

سردار فیروزآبادی دعوت حق را لبیک گفت

سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا، پس از مدتی بیماری، به دیدار معبود شتافت.

سرلشکر فیروزآبادی از سال 1368 تا 1395 به مدت 27 سال با حکم رهبر معظم انقلاب، به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مشغول به خدمت بود و پس از آن، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه ای به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب شد.

وی در دوره اخیر فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز، با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان عضو حقیقی مجمع منصوب شده بود.

336824