حال و هوای هواداران روحانی، یک سال پس از آغاز به کار دولت رئیسی

یک سال پس از پایان کار دولت حسن روحانی، حالا هواداران او سعی دارند با تکیه بر مشکلات کشور که ریشه در اقدامات دولت محبوب‌شان دارد، اقدام به سفید کردن چهره دولت دوازدهم کنند.
تصویر حال و هوای هواداران روحانی، یک سال پس از آغاز به کار دولت رئیسی

به گزارش سایت خبری پرسون، هنوز پس از یکسال مردم به‌خوبی در یاد دارند که چطور دولت قبل قیمت ارز را تا ۵ برابر نرخ اولیه افزایش داد.

آنها از یاد نبرده‌اند که رکورد تورم در تاریخ جمهوری اسلامی در دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی ثبت شد و شدیدترین اعتراضات مردمی در این دوره رقم خورد.

بحران کرونا، بحران مهاجرت نخبگان، بن‌بست در سیاست خارجی، تنش با همسایگان و بسیاری دیگر از چالش‌ها، ارمغان اشتباهات دولتی بود که ادعای تدبیر و امید داشت.

حالا پس از یک سال، حسین مرعشی، چهره کارگزارانی حامی رئیس‌جمهور سابق، با متهم کردن دولت رئیسی به ناتوانی در اداره کشور، تلاش کرده از دولت قبل، یک تصویر متفاوت بسازد.

او بدون اشاره به نقش دولت قبل در اشتباهات اقتصادی و بحران‌آفرینی سیاسی و فرهنگی، همه چالش‌های کنونی اقتصاد را گردن ابراهیم رئیسی انداخته تا شاید فرصتی برای پاشیدن گرد فراموشی بر اشتباهات مدیریتی دولت روحانی فراهم آید.

اصلاح‌طلبان درحالی دولت سیزدهم را متهم به ناتوانی در مذاکره و مهار تورم می‌کنند که گویی از یاد برده‌اند که توافق هسته‌ای در دولت روحانی شکست خورد و تورم، ناشی از تحریم‌هایی بود که در همان دولت شکل گرفت و جهش قیمت ارز را به دنبال داشت.

اصلاح‌طلبان هرچند ممکن است عمدا خود را به فراموشی بزنند اما مردم به‌خوبی در یاد دارند که آنچه وضع کشور را به اینجا رساند، نتیجه عملکرد هم‌حزبی‌هایشان در دولت قبل بود.

407990