طرح ۴۶ گزینه برای تصدی شهرداری شهرکرد

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند انتخاب شهردار از مطرح شدن 46 گزینه برای شهرداری شهرکرد خبر داد.
تصویر طرح ۴۶ گزینه برای تصدی شهرداری شهرکرد

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، محمدرضا بیاتی رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد ۲۴ نفر بومی و ۲۲ نفر افراد غیربومی هستند که برخی آنان خودشان داوطلب شدند و بعضی را اعضای شورای اسلامی شهرکرد معرفی کردند.
وی افزود: از یک هفته پس از اعلام نتایج انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی، زمان زیادی برای بررسی این گزینه‌ها اختصاص یافت که از این تعداد ۱۹ نفر برای مصاحبه و ارائه برنامه ارزیابی شدند و ۶ نفر به مرحله بعد وارد شدند.

بیاتی تصریح کرد: از این تعداد یک نفر انصراف خود را اعلام کرد و از بین پنج نفر باقی‌مانده، ۲ نفر شامل یک گزینه بومی و یک گزینه غیربومی با رای اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد به مرحله نهایی انتخاب شهردار راه یافتند که برنامه‌های آنان در دست بررسی قرار دارد.

وی یادآور شد: البته در روند انتخاب شهردار، شاخص بومی و غیربومی ملاک خوبی نیست و باید به تجربیات، پاک‌دستی، شفافیت، کارنامه، ‌تخصص، عملکرد و صراحت اقدامات افراد توجه کنیم تا بتوانیم به همدیگر نزدیک‌تر شویم.

رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: اعضای این شورا تلاش می‌کنند تا برای انتخاب شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری به بهترین نتیجه برسند.

بیاتی گفت: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری قصد دارند با انتخاب شهردار به القای وفاق در جامعه کمک کنند.

وی تأکید کرد: در صورتی که برابر توافق اعضای شورای اسلامی شهرکرد، از ۲ گزینه نهایی کنونی تصدی شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری هیچ‌کدام انتخاب نشوند، شناسایی و بررسی گزینه‌های جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری شامگاه شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ در نخستین نشست این شورا با اکثریت آراء، بهادر عبدالغنی شهردار سابق شهرکرد را به‌عنوان سرپرست این شهرداری انتخاب و معرفی کردند.

حرکت برنامه‌محور، رعایت عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات، جذب بیشتر اعتبارات دولتی، شفافیت در عمل، گفتار و رفتار، هوشمند کردن خدمات، توجه به مبلمان شهری، چابک‌سازی سیستم اداری، برگزاری دوره‌های آموزشی، روزآمد کردن مجموعه اداری شهرداری، اندیشیدن فکری اساسی برای طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو، تکمیل کمربندی، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، اصلاح هندسی گره‌های ترافیکی، ایجاد پردیس‌ها و بوستان‌های محله‌ای و جلب مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین برنامه‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد به‌شمار می‌رود.
شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

335597