تشریح برنامه های دور دوم سفر رئیس جمهور به یزد

استاندار یزد با بیان اینکه رئیس جمهور در دور دوم سفر های استانی خود در تاریخ 22 و 23 دیماه در صدر هیاتی بلند پایه به استان یزد سفر خواهد کرد، گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان، ابر طرح عمرانی و تمدنی یزد به شمار می‌آید.
تصویر تشریح برنامه های دور دوم سفر رئیس جمهور به یزد

به گزارش سایت خبری پرسون،«مهران فاطمی» شامگاه یکشنبه با حضور در استودیو خبر ۲۰ سیمای یزد با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات همراه به یزد در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه گفت: این سفر از مهمترین رویدادهای دولت سیزدهم است که اتفاقات بسیار مهمی از انتقال آب تا حوزه مسکن و طرح های اقتصادی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان در این سفر رقم می‌خورد که ابرطرح عمرانی و تمدنی به شمار می‌آید و اعتبار آن تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت تامین می‌شود، افزود: آب، فصل مشترک مطالبات همه مردم استان با هر سلیقه‌ای در طول دهه‌های گذشته محسوب می‌شود که این آرزو در این سفر محقق خواهد شد.

فاطمی از افتتاح بالغ بر ۱۸۰ مسکن نهضت ملی و آغاز عملیات واگذاری زمین‌های ویلایی و ساخت آن‌ها به عنوان دیگر برنامه این سفر یاد کرد و گفت: طرح‌های مختلفی در زمینه برق، افتتاح رسمی خط پدافندی آب، افتتاح طرح بزرگ صنعتی فولاد در بافق با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان و همچنین افتتاح چندین واحد دیگر از برنامه‌های سفر رئیس جمهور است.

وی با تأکید بر این که در زمان اجتماع مردمی در میدان امیرچقماق که ساعت هشت صبح پنجشنبه برگزار می‌شود هم محلی برای دریافت نامه‌ها تدارک دیده شده است. گفت: رئیس جمهور به یک یا دو شهرستان محروم سفر و احتمالا در یکی از شهرستان‌ها اجتماع مردمی و گفت‌وگو با شهروندان را خواهند داشت.

استاندار درباره شیوه انتقال مطالبات مردم به رئیس جمهور نیز خاطرنشان کرد: دو پویش توسط صدا و سیما با هدیه‌های خوبی راه اندازی شده است که می‌توان مطالبات مردم را به وسیله آن‌ها منتقل کرد، همچنین تمهیدی اندیشیده شده تا بهترین‌های این پویش با رئیس جمهور ملاقات کنند که امتیاز ویژه‌ای به شمار می‌آید.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به تصویب هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای طرح‌های عمرانی در سفر اول رئیس جمهور گفت: از زمان سفر رئیس جمهور که کمتر از یکسال بود، دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد به استان واریز شده که اکثر طرح‌ها فعال بوده و استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی مبدل شده است.

وی همچنین افزود: ۱۳۶ واحد راکد در استان شناسایی شده که ۷۶ واحد به چرخه تولید بازگشته و قرار است آقای رئیسی از آن‌ها بازدید کند و همچنین حجم سنگینی از سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال استان در این سفر رقم می‌خورد.

استاندار با اشاره به اینکه تعدادی از طرح‌ها افتتاح شده و تعدادی دیگر هم در دهه فجر و هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: این طرح‌ها قرار است به تدریج تا سال ۱۴۰۳ تکمیل شود که ابلاغ بیش از یک سوم حجم اعتبارات، نشان دهنده قابل قبول بودن سرعت پیشرفت طرح هاست.

فاطمی درباره برگزاری نشست هیئت دولت در یزد گفت: این که جلسه هیئت دولت در یزد تشکیل شود یا این که وزیران در شهرستان‌ها حضور یابند، هنوز قطعی نشده و تلاش ما بر برگزاری نشست هیئت دولت در یزد است.

مقام ارشد اجرایی استان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مصوبات جدیدی در این سفر داشته باشیم، افزود: تمرکز در این سفر بر اینست که مصوبات به عنوان متمم و مکمل سفر اول باشد و برای طرح‌هایی که دچار مشکل مالی باشد، تدابیر اندیشیده شده و بیشتر تمرکز ما بر گرفتن مجوز به جای اعتبار مالی است.

وی در ادامه افزود: اموال مازاد زیادی در بدنه دولت با حجم هزاران میلیارد تومان است که درصدد دریافت مجوز فروش آن‌ها هستیم تا همه مبلغ فروش به استان بازگردد و بتوانیم از این مبالغ در طرح‌های نیمه تمام استان بهره گیریم.

استاندار در بخش پایانی سخنان خود گفت: دولت برای تامین آب پایدار و حفظ حیات در یزد کار بسیار بزرگی انجام داده و از مردم می‌خواهیم روحیه قدرشناسانه یزدی‌ها را در اجتماع بزرگ میدان امیرچقماق به نمایش بگذارند تا تصویری از همدلی و اصالت یزدی‌ها در رسانه‌های ملی و بین المللی مخابره شود.

منبع:ایسنا

455888