رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

5 پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری طی هفته دولت افتتاح می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری در هفته دولت افتتاح می شود.
تصویر 5 پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری طی هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، خلیل آقاجانلو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان فرا رسیدن هفته دولت را به مردم شریف استان تبریک گفت و تاکید کرد: در طی این هفته 5 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری از جمله پروژه چهرآباد شهرستان زنجان، بزرگترین پروژه آبخوانداری کشور، افتتاح خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای این پروژه ها در سال 1399 از محل اعتبارات ملی و استانی بالغ بر 331 میلیارد ریال هزینه شده است.

آقاجانلو همچنین ابراز امیدواری کرد: با توجه به افزایش قابل توجه اعتبارات مصوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری و تخصیص صد در صدی اعتبارات پروژه های معاونت‌های آبخیزداری، فنی و حفاظت و امور اراضی اجرایی خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به عملکرد برخی پروژه های شاخص اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان زنجان در سال 99 اشاره و عنوان کرد: حجم عملیات کنترل سیلاب و حفاظت از منابع آب و خاک حوزه آبخیز چهرآباد حدود 2 هزار و 900 مترمکعب بوده که با اعتباری معادل 17000 میلیون ریال صورت پذیرفت.

وی در خصوص پروژه کنترل سیلاب حوزه روستاهای هارون آباد و عزیز آباد گفت: حجم این عملیات در حدود 55000 مترمکعب بوده که با اعتباری معادل 11000 میلیون ریال اجرا شده است.

آقاجانلو به توسعه جنگل با نهال اجرا شده در هزاررود به وسعت 90 هکتار اشاره و تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این اقدام معادل 3990 میلیلون ریال هکتار بوده است.

فاطمه شمشیرگر -استان زنجان

334838