رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

افتتاح پروژه های چهرآباد شهرستان زنجان، بزرگترین پروژه آبخوان‌داری کشور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افتتاح ۵ پروژه مهم توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان طی هفته دولت ازجمله پروژه های چهرآباد شهرستان زنجان، بزرگترین پروژه آبخوان‌داری کشور خبر داد.
تصویر افتتاح پروژه های چهرآباد شهرستان زنجان، بزرگترین پروژه آبخوان‌داری کشور

خلیل اقاجانلو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون از استان زنجان، با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها افتتاح بندهای سنگی ملاتی حوزه چهرآباد است افزود: محل اجرای این پروژه در زنجان خواهد بود.

وی در خصوص میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه فوق تصریح کرد: میزان اعتبار این پروژه معادل ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که از محل منابع ملی تامین شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به پروژه فاز اول کنترل سیلاب حوزه آبخیز کوی نیک اشاره و عنوان کرد: محل اجرای این پروژه در شهرستان ابهر خواهد بود.

آقاجانلو میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه فاز اول کنترل سیلاب حوزه آبخیز شهری ابهر را معادل ۵ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل منابع ملی تامین شده است.

وی پروژه دیگر قابل افتتاح در هفته دولت را اجرای عملیات پروژه پخش سیلاب آبخوان و آبخیزداری و یا به عبارتی عملیات سنگ و ملات در حوزه گوجه قیا اعلام کرد و گفت: محل اجرای این پروژه در شهرستان زنجان خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه فوق را معادل ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: محل تامین پروژه استانی بوده است.

وی به پروژه قابل افتتاح احداث بندهای کنترل سیل و رسوب در مسیرهای بالای دست شهر آب‌بر اشاره و عنوان کرد: محل اجرای این پروژه در شهرستان طارم واقع شده است.

آقاجانلو به میزان اعتبار هزینه شده در خصوص پروژه فوق اشاره و عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز در این خصوص از محل منابع ملی تأمین شده و معادل ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به پروژه احداث بندهای سنگی و ملاتی در حوزه چسب اشاره و عنوان کرد: محل اجرای پروژه در شهرستان خدابنده بوده و میزان اعتبار هزینه شده برای آن حدود ۱۰ میلیارد ریال و از محل منابع ملی بوده است.

335067