انطباق برنامه‌های حسین باغگلی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش را منطبق با اهداف بالا دستی دانست.
تصویر انطباق برنامه‌های حسین باغگلی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از اعلام نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس که در بخش چهارم از عدم انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی گفته شده بود، احمد امیرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از مرکز پژوهش های مجلس «میزان انطباق برنامه وزیر محترم پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باسند تحول بنیادین آموزش و پرورش» را خواستار شد.

در بخش چهارم نظر کمیسیون آموزش مجلس آمده است: بخش مهمی از مواردی که او (باغگلی) از آنها به عنوان برنامه یاد کرده، در واقع برنامه نیستند، بلکه اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند که وی با همان ادبیات یا اندکی تغییر آنها را ذکر نموده اند. او در بسیاری از موارد تفاوت میان هدف، وظیفه و برنامه را نادیده گرفته و بسیاری از اهداف و وظایف ذکر شده در سند تحول را به همان صورت کلی به عنوان برنامه ذکر نموده اند.

در بخش دیگری از این گزارش نیز ذکر شده است: آنچه که می تواند برای آموزش و پرورش کشور مفید باشد، مدیری است که علاوه بر تسلط بر مفاهیم و مبانی نظری، با شناخت کافی از مسائل و چالش ها، چگونگی عبور از بحران و تحقق اهداف و راهکارهای سند تحول را آگاهی داشته باشد.

حالا مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به درخواست احمد امیرآبادی برنامه‌های حسین باغگلی برای وزارت آموزش و پرورش را منطبق و همسو با اسناد بالادستی از جمله سند تحول، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و احکام بودجه دانست و اعلام کرد که طبق مواضع وزیر پیشنهادی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس، اجرای کامل اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین در دستور کار وی قرار خواهد داشت.

امروز بعد از ظهر رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

منبع: مهر

334517

سازمان آگهی های پرسون