کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

همکاری مجلس و دولت لازمه بهبود شرایط کشور

نظارت بر اجرای برنامه‌ای که توسط دولت اجرا می‌شود، بر عهده مجلس است و این نشان می‌دهد که هرچه همکاری مجلس و دولت در تدوین و اجرای برنامه مفید باشد و هر چه روابط بین این دو قوه روابط نزدیک‌تر، جدی‌تر و کاری‌تری باشد، می‌توانیم به نتایج بهتری در کشور برسیم.
تصویر همکاری مجلس و دولت لازمه بهبود شرایط کشور

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص بررسی وضعیت صلاحیت وزرای دولت سیزدهم گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری تأکید کردند که اگر کارهای دولت با برنامه پیش نرود حتی اگر دولت خوب هم کار کند، نمی‌تواند موفق شود.

مهم‌ترین بخش کابینه دولت که نیاز به هماهنگی کامل و دقیق با یکدیگر دارند، تیم اقتصادی دولت است. اگر تیم اقتصادی در برنامه‌های کلان خود با یکدیگر هماهنگ نباشند در بخش‌های مختلف اجرایی کشور با مشکل جدی مواجه خواهیم شد به خصوص در زمان حال که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل کشور در بخش‌های اقتصادی است

ایمانی در ادامه تصریح کرد: لازمه برنامه خوب داشتن، همکاری مجلس و دولت است چرا که برنامه‎‌های دولت اعم از برنامه بودجه که برنامه یکساله دولت محسوب می‌شود و برنامه‌های پنج‌ساله توسط مجلس تصویب می‌شود. بنابراین برای تهیه یک برنامه خوب باید همکاری تنگاتنگی بین مجلس و دولت ایجاد شود.

وی با اشاره به این‌که یکی دیگر از وظایف مجلس شورای اسلامی به غیر از قانونگذاری، مسئله نظارت است، اظهار داشت: نظارت بر اجرای برنامه‌ای که توسط دولت اجرا می‌شود، بر عهده مجلس است و همه این مسائل نشان می‌دهد که هرچه همکاری مجلس و دولت در تدوین و اجرای برنامه مفید باشد و هر چه روابط بین این دو قوه روابط نزدیک‌تر، جدی‌تر و کاری‌تری باشد، می‌توانیم به نتایج بهتری در کشور برسیم.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین بخش کابینه دولت که نیاز به هماهنگی کامل و دقیق با یکدیگر دارند، تیم اقتصادی دولت است. اگر تیم اقتصادی در برنامه‌های کلان خود با یکدیگر هماهنگ نباشند در بخش‌های مختلف اجرایی کشور با مشکل جدی مواجه خواهیم شد به خصوص در زمان حال که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل کشور در بخش‌های اقتصادی است.

ناصر ایمانی در پایان بیان کرد: ضروری است که سیاست‌های بودجه‌ای کشور، سیاست‌های بازار سرمایه و سیاست‌های بازار پولی کاملاً با یکدیگر هماهنگ باشند و از جهت اقتصاد کلان کشور در یک جناح باشند.

334321

مطالب مرتبط