پرسون گزارش می‌دهد:

مروری بر اظهارات جنجالی نمایندگان مجلس در چند روز اخیر

برخی اظهارات نمایندگان مجلس در جریان بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی برجسته و بازتاب بیشتری داشت. 
تصویر مروری بر اظهارات جنجالی نمایندگان مجلس در چند روز اخیر

به گزارش سایت خبری پرسون، در چند روز اخیر یعنی در جریان بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی در مجلس توسط نمایندگان و بیان نظرات مخالف و موافق، برخی اظهارات و همچنین رفتارهای نمایندگان بازتاب گسترده‌ای داشته؛ برخی از این صحبت‌ها عجیب و برخی دیگر به تعبیری گاف محسوب می‌شود.

نماینده موافق وزیر صمت و داستان حضرت موسی

موسوی، نماینده مردم اردبیل در مجلس و موافق فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت در دفاع از وی گفت: "وزیر پیشنهادی فاطمی امین بهترین گزینه برای این وزارتخانه است. دختران حضرت شعیب به پدرشان گفتند از حضرت موسی استفاده کن. ‌۲ شاخصه دارد. قوی و امین است. دختران شعیب اگر میگفتند «فانه فاطمی الامین»، همه اش تمام شده بود."

همچنین انتشار تصویری از این نماینده مجلس که جانباز نیز می‌باشد در آغوش وزیر میراث فرهنگی باعث انتقاداتی شد، زیرا ضرغامی ماسک نداشت و علاوه بر آن این اتفاق در شرایط حاد کرونایی رخ داد.

فاضلی: چراغ حل مشکل، کاهش ارزش ارز ملی است

در روز چهارم جلسه تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان جمله‌ای را اشتباه بیان کرد و تبدیل به یک گاف شد. فاضلی در میان صحبت‌های نامفهوم خود گفت که "چراغ حل مشکل، کاهش ارزش ارز ملی است." و همین موضوع جنجالی شد.

استفاده از کلمات بیگانه توسط نمایندگان

هاجر چنارانی، نماینده نیشابور هنگام بیان نظرات خود به عنوان مخالف در انتهای جمله خود به جای عبارت «و غیره...» از عبارت لاتین ...etc استفاده کرد. در واقع وی گفت: شرکت الف، ب، جیم و اتسترا. این اقدام نماینده مجلس سبب شد تا کاربران از وی بخواهند که فارسی را پاس بدارد.

یک نماینده بطری نفت همراه خود داشت

حسین زاده، نماینده لارستان و موافق وزیر پیشنهادی نفت با نشان دادن یک بطری نفت در صحن علنی مجلس گفت: "همیشه با خودم یک بطری نفت دارم تا بگویم مدیریت این نفت باید در اختیار فرد توانمندی باشد. من فرزند نفت هستم."

اظهارات جنجالی نادران علیه وزیر پیشنهادی نفت

نادران، مخالف اوجی، وزیر پیشنهادی نفت وی را متهم به فساد و عدم شفافیت در ارائه اموال‌اش کرد و باعث شد جلسه مجلس برای بررسی اسناد مربوط به ادعای این نماینده غیرعلنی شود. نادران می‌گوید اوجی 9 آپارتمان دارد، در حالی که گفته 3 واحد دارد. اوجی نیز در واکنش به اظهارات نماینده تهران گفته است که " هرگونه اموالی در این کره خاکی اگر به نام من بود و من به آقای رئیسی اعلام نکرده بودم به نام خودشان بزنند."

نماینده موافق وزیر نفت، نام وی را فراموش کرد

بابایی، نماینده‌ موافق وزیر نفت پیشنهادی هنگام صحبت نام این وزیر که می‌خواهد از او دفاع کند را فراموش کرد و با اشاره سایر نمایندگان متوجه شد.

334846