این ماسک های پوست معجزه می کند

ماسک های صورت خانگی روش مناسبی برای جوانسازی و شاداب کردن پوست به شمار می آیند.
تصویر این ماسک های پوست معجزه می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، پوست انسان در طول روز در معرض آلودگی های مختلف قرار میگیرد و این امر موجب آسیب دیدن پوست میگردد به همین علت رسیدگی به پوست صورت و استفاده از ماسک برای همه خصوصا خانم ها امری ضروری است. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه چند ماسک خانگی را به شما آموزش دهیم.

استفاده مرتب از ماسک های صورت می تواند:

  • پوست شما را تا حد قابل قبولی رطوبت رسانی کند.
  • به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین، منافذ پوست را به طور عمیق تمیز می کند و لایه خارجی مرده را از بین می برد.
  • ماسک های صورت می توانند پوست را تمیز، سفت، لایه برداری، نرم و روشن کنند.

ماسک تخم مرغ مناسب پوست های آکنه دار

آکنه احتمالاً شایع‌ترین مشکل پوست صورت است. این جوش‌های اعصاب خورد کن زمانی ایجاد می‌شوند که باکتری‌ها، سلول‌های مرده، آلودگی‌ها و چربی، منافذ پوستی را مسدود می‌کنند. بهترین ماسک صورت برای آکنه، سفیده‌ی تخم مرغ است. سفیده می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و التهاب پوست را کاهش بدهد.

زرده و سفیده‌ی ۲ یا ۳ تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را در یک‌ کاسه بریزید. یک گوش پاک‌کن را درون کاسه ببرید و به صورت خود بزنید. استفاده از گوش پاک‌کن بهتر از پنبه یا پد آرایشی است چون جزو تمیزترین وسایل بهداشتی در خانه به حساب می‌آید. بگذارید ماسک بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند، سپس صورت خود را بشویید و با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب آکنه، صورت‌تان را آبرسانی کنید.

ماسک جو پرک و جوش شیرین مناسب پوست های با منافذ بسته

هر ماسکی که خاصیت اگزفولیاسیون داشته باشد، می‌تواند به باز کردن منافذ مسدود شده‌ی پوستی کمک کند. اگزفولیاسیون یعنی برداشت سلول‌های مرده‌ی پوست. یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای اگزفولیاسیون، ماسک اوت میل (جو پرک) و جوش شیرین است. این ماسک می‌تواند سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا کرده و منافذ پوستی را باز کند.

۲ قاشق چای‌خوری جوی پرک را با یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین در ظرفی بریزید و هم بزنید. اندک اندک آب اضافه کنید تا ترکیب خمیری شود. ماسک را به آرامی به صورت بزنید و ماساژ دهید. سپس بگذارید خشک شود. بعد از اینکه ماسک خشک شد، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و از محصولات آبرسان استفاده کنید.

ماسک صورت زردچوبه و شیر مناسب پوست های دارای چین و چروک و آکنه

شیر زردچوبه یک داروی معروف برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است. این ترکیب حاوی خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند که آکنه و پیری پوست ناشی از سن را کاهش داده و آلوپسی و سلامت پوست را بهبود می‌دهد. اسید لاکتیک موجود در شیر، سفتی پوست را افزایش می‌دهد.

یک کاسه بردارید و زردچوبه و شیر را درون آن ریخته و خوب هم بزنید.

با استفاده از یک پد پنبه‌ای، مخلوط به دست آمده را به همان روشی که از تونر استفاده می‌کنید، روی صورتتان بمالید‌.

یک پارچه روی بالشی که می‌خواهید برای خواب از آن استفاده کنید، قرار دهید؛ چون زردچوبه بالش را کثیف می‌کند.

ماسک لیمو و موز مناسب پوست چرب

در کسانی که پوست چرب دارند، غدد سباسه یا چربی موجود در پوست، بیش از اندازه سبوم (روغن طبیعی پوست) می‌سازند. این سبوم اضافی می‌تواند منافذ پوستی را مسدود کند و باعث آکنه و التهاب شود. در این مواقع موز می‌تواند روغن اضافی پوست را جمع آوری کند و لیمو نیز در پاکسازی منافذ پوستی مؤثر خواهد بود.

یک موز را در یک‌ ظرف بکوبید تا له شود. ۱۰ قطره آب لیمو به همراه ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون فوق بکر (اکسترا ویرجین) به موز له شده اضافه کنید و مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ماسک را روی صورت بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آبرسان خیار و آلوئه‌ورا مناسب پوست خشک

پوست خشک زمانی ایجاد می‌شود که پوست نمی‌تواند رطوبت خود را حفظ کند. برای همین ماسک مناسب پوست خشک، ماسکی است که بتواند به پوست آبرسانی کند. آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست خشک، از کدر شدن و خارشناک شدن آن جلوگیری می‌کند.

نصف یک خیار را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. می‌توانید رنده هم بکنید. به خیار ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه و خوب مخلوط کنید. ماسک را با ملایمت به صورت خود بزنید و ماساژ دهید. بگذارید که ماسک ۳۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک صورت روغن زیتون

حتما شما هم شنیده‌اید که روغن زیتون خواص زیادی برای پوست دارد. این روغن حاوی مقدار زیادی ترکیبات فنولی (فلاونوئیدها)، اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند و خواص ضدالتهابی دارند.

چند قطره از روغن زیتون را با کرم شب مورد علاقه‌تان مخلوط کنید. همچنین می‌توانید از روغن زیتون به تنهایی استفاده کنید.

کرم را روی صورتتان ماساژ دهید.

ماسک آووکادو برطرف کننده چین و چروک

درمان های منظم پوستی می تواند باعث کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی شود و سفتی پوست را به همراه داشته باشد. در طب سنتی، از آووکادو و پودر کاکائو برای تحریک تولید کلاژن و از عسل برای مرطوب سازی و لطافت پوست استفاده می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : 2 عدد آووکادو + 1 قاشق غذاخوری عسل + 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

آووکادو را در یک کاسه له کرده و سپس پودر کاکائو و عسل را به آن اضافه کنید. ماسک را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

333779