روح‌ الامینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار بیان کرد؛

عبدالملکی خام است!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی پختگی لازم برای وزارت کار را نداردگفت: عبدالملکی در حوزه صنعت دارو که ۶۰ درصد آن در شستا و تامین اجتماعی است، نمی‌تواند به سوالات من پاسخ دهد.
تصویر عبدالملکی خام است!

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه جلسه علنی و در جریان بررسی رأی اعتماد به کابینه سیزدهم، عبدالحسین روح‌الامینی در مخالفت با حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بنده از اظهارات وزیر پیشنهادی قانع نشده‌ام؛ عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت کار که مخلوطی از چند سازمان و وزارتخانه است، ندارد.

وی در ادامه توضیحاتی ارائه داد:

اولا همانطور که جناب رییس جمهور می دانند، مخالفت و انتقادات ما از سر دلسوزی و دغدغه است ولاغیر. انتخاب یک جوان و توجه به عزیزان گام دوم انقلاب بسیار مبارک است ولی پله پله و با توجه به ملاحظات خاص. ما جوانان نخبه و پخته در مجموعه رفاه کم نداریم.

انتخابات‌های نادرست و فقط توجه به جوان بودن حتما باعث سرخوردگی و سوزاندن موضوع جوانگرایی خواهد شد

جناب آقای عبدلمالکی همانطور که در جلسه خصوصی هم خدمت شما عرض شد نگرانی های جدی در خصوص بکارگیری شما در مجموعه وسیع وزارت کار وجود دارد که جواب قانع کننده ای دریافت نشد و البته تشدید شد

به نظر می‌رسد علت انتخاب شما توسط آقای رییسی مساله مهم اشتغال باشد ولی در این وزارت خانه یک مساله اش اشتغال است و صداها مساله دیگر دارد که شما نه سابقه حداقلی در ان دارید و نه برنامه مشخصی و تک تک مسایل باقی مانده مثل یک بمب آماده انفجار است و بحرانی است.

شاید بهتر باشد برای رفع دغدغه به حق آقای رییسی در جایگاه معاون اشتغال یا سازمان بهزیستی وی را کمک کنید و جناب رییس جمهور فردی پخته تر و با سوابق مرتبط تر برای جایگاه معرفی نمایند.

من هر چه فکر کردم حتی یک حجت شرعی برای نه تنها رای ندادن بلکه اعلام خطر به سایر نمایندگان پیدا نکردم و این یک هشدار است به همه همکاران که فارغ از شخصیت

فردی شما، که قطعا با حضور شما نه تنها تحولی اتفاق نخواهد افتاد بلکه قطعا بحران‌های جدی پیش رو خواهیم داشت.

جناب آقای عبدلمالکی حل مساله اشتغال در کمیته امداد که با یک وام کوچک یا چرخ خیاطی و … حل میشود با حل مساله اشتغال کشور تفاوت دارد.

‌البته در خصوص بهزیستی هم سابقه فعالیت اجتماعی مهم است که شما ندارید.

موضوعات ان وزارت خانه همگی در نقطه بحران قرار دارد و‌فرصت آزمون و خطا نیست.
همکاران محترم به این دغدغه ها توجه کنند و با چه سابقه ای در وی و چه حجت شرعی می خواهید به وی رای بدهید.

1- صندوق های بازنشستگی عمدتا ورشکسته هستند، شما با چه سابقه و چه برنامه ای قراره این مساله را حل کنند - آیا میزان بدهی دولت بر اساس محاسبات اکچوری را میدانید - آیا مبدانید که ورودی بیمه شده و خروجی بازنشستگان هیچ تناسبی با هم ندارند و نسبت عکس دارند - اگر میدانید با کدام تجربه و سابقه میخواهید این بحران را مدیریت کنید

2-به خاطر حرم سنی و سالمندی و عدم تعادل ورودی و خروجی های بیمه و … بحران در صندوق ها داریم ( مدل صندوق ) این مساله را چطور حل میکنید


3- ۶۰ درصد صنعت دارویی انجاست در واکسن چه کرده و چه برنامه ای دارید- با کدام تیم و نیرو که شناخت ندارید - آیا همانطور که حضورا گفتید دلخوش به کمکهای معاون محترم اول و دوست عزیز ما جناب مخبر هستید

علی رغم تلاش‌های بسیار خوب انجام شده ما بهتر میدانیم که در مجموعه ستاد اجرایی چه عملکردی بوده است.

در حوزه سلامت و تامین اجتماعی شما با کدام شناخت و تجربه این همه بحران و صفهای بیمه شدگان را میخواهید حل کنید

در خصوص شستا آیا درکی از سیستم های پیچیده آنجا دارید - این کارها با نظریه پردازی حل نمی‌شود.

تصمیم گیری در خصوص دریایی از شرکت‌های متنوع شستا مانند مسابقه تلویزیونی نیست - یک تصمیم اشتباه که ناشی از عدم شناخت و درک لازم باشد یعنی از دست دادن میلیاردها تومن سرمایه بیمه شدگان و بازنشستگان و زندگی این عزیزان.

همکاران محترم نقطه حساس و کلیدی دوره نمایندگی ما امروز است و ۲٫۵ سال فرصت باقی مانده خدمت ما نباید صرف صبر برای آزمون خطا باشد - دقت کنیم در رای خود تا بتوانیم در پیشگاه ملت عزیز و خدای خود پاسخگو باشیم.

333757