موسوی لارگانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

معرفی عبدالملکی برای پست وزارت ظلم است!

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی عبدالملکی به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظلم به وزیر پیشنهادی، هیئت دولت و مجلس انقلابی است.
تصویر معرفی عبدالملکی برای پست وزارت ظلم است!

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه جلسه علنی و در جریان بررسی رای اعتماد به کابینه سیزدهم، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مخالفت با عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: پیش از این افرادی در حد و اندازه رئیس جمهور مدیریت این وزارتخانه را بر عهده داشتند، مدیران این وزارتخانه افرادی باتجربه بودند، انتظار داشتیم شخصیتی د ر حد و اندازه «مخبر» برای این وزارتخانه معرفی می‌شد.

وی تاکید کرد: وزیر کار باید مقبول کارگران، بازنشستگان، مددجویان بهزیستی، جامعه بزرگ تعاونی ها و در واقع مقبول ۷۰ درصد جمعیت کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: پیش از این روسای سازمان تامین اجتماعی و شستا نیز در حد و اندازه وزیر بودند، وزیر پیشنهادی باید بر صنعت، پزشکی، بیمه ها، روابط کارگری، صندوق‌های بازنشستگان احاطه کامل داشته باشد تا بتواند بحران های صندوق‌های بازنشستگان و مسائل کارگری را حل کند.

موسوی لارگانی، عبدالملکی را فردی جوان، هوشمند، مسلط به اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: رئیس جمهور در روز معرفی وزرا علت انتخاب عبدالملکی را سابقه وی د ر کمیته امداد و اجرای طرح های اشتغالزا اعلام کرد، اما باید بدانیم اشتغال فقط یک موضوع از صدها موضوع این وزارتخانه است و امری فراوزارتخانه ای می باشد. اداره این وزارتخانه نیازمند علم و تجربه است. این وزارتخانه در هر استان ۱۱ مدیرکل معرفی می کند از این رو باید سطح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه وزرای کابینه بالاتر باشد.

وی تصریح کرد: حضور عبدالملکی در این وزارتخانه را ظلم به این جوان نخبه و آینده دار و ظلم به هیئت دولت و مجلس انقلابی می دانم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این وزارتخانه پرخطر است، سقوط هواپیمای آسمان، سانحه معدن گلستان و کشتی سانچی سه رویداد تاسف آور و فاجعه بار بود که این وزارتخانه را با بحران های جدی مواجه کرد.

موسوی لارگانی ادامه داد: عبدالملکی آینده دار است، اجازه دهید تجربه لازم را کسب کند، مجلس باید توانمندی های وزرای پیشنهادی را بررسی کند و سپس رای اعتماد دهد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در مورد رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، افزود: او درست گفت، اگر دولت خوب کار نکند کسی به دولت فحش نمی دهد، بلکه یقه مجلس را می گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عبدالملکی در کمیسیون اعلام کرده است که اگر به بنده رای اعتماد ندهید باز هم دولت من را معرفی خواهد کرد، بهتر از من در کشور وجود ندارد.

333798