تشدید محدودیت‌ها در سمنان

استاندار سمنان از تشدید محدودیت ها و در اولویت قرار گرفتن مطالبات کادر درمان خبر داد.
تصویر تشدید محدودیت‌ها در سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان ، علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: وضع شیوع بیماری کرونا در کل کشور روند صعودی داشته و در استان سمنان نیز وضع صعودی ابتلا به بیماری و سرایت آن ادامه‌دار است.

وی افزود: سه شهرستان زرد استان سمنان شامل آرادان، مهدی‌شهر و میامی به دلیل افزایش سرایت بیماری به وضع نارنجی تغییر رنگ داده و بقیه شهرستان‌ها قرمز کرونایی هستند که باید به طور جدی اعمال محدودیت‌ها در فعالیت کسبه، بازارایان و بقیه حوزه‌ها انجام شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: امیدواریم با یک عزم‌ همگانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شاهد کنترل بیماری و روند نزولی سرایت آن در این استان در آینده باشیم.

آشناگر گفت: تأکید بر اقناع‌سازی افکار عمومی یکی از مصوبات و تأکیدات امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بود که نیاز است تا صدا و سیما و شبکه‌های تبلیغی و اجتماعی، ائمه جمعه و جماعات و هیأت‌های مذهبی، ابعاد خطرات سرایت بیماری و وضع فعلی جامعه را برای عموم مردم تشریح کنند.

افزایش سرعت واکسیناسیون تا پایان شهریورماه

وی افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، با تأمین ۳۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریورماه، سرعت و گستره جامعه هدف واکسیناسیون افزایش می‌یابد.

استاندار سمنان ادامه داد: گسترش واکسیناسیون از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و همان‌گونه که در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اعلام شد، تا پایان شهریورماه ۳۰ میلیون دوز واکسن در کشور توزیع می‌شود و واکسیناسیون شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

آشناگر عنوان کرد: علاوه بر این، برای تسریع بیشتر در واکسیناسیون، ۳۰‌میلیون دوز واکسن دیگر با فاصله زمانی بیشتر تأمین‌ خواهد شد و در مجموع ۶۰‌ میلیون دوز واکسن در آینده نزدیک برای واکسیناسیون جامعه هدفی گسترده‌تر، در اختیار قرار گرفت.

وی بیان کرد: این واکسن‌ها از طریق واردات و تولید داخل مهیا خواهد شد و ما نیز آمادگی داریم تا با در اختیار قرار گرفتن واکسن‌های بیشتر، سرعت و گستره جامعه هدف واکسیناسیون را در استان سمنان افزایش دهیم.

استاندار سمنان اظهار کرد: به دلیل حجم بالای اقدامات و زحماتی که کادر درمان در طول مدت شیوع کرونا متقبل شدند، تشکر از آنها و پرداخت به موقع مطالبات و معوقات کادر درمان، امروز در دستور کار ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا قرار گرفت و بر آن تأکید شد.

آشناگر گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و پس از ابلاغ به استان سمنان، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی ازجمله ترددها، تعطیلی و رعایت پروتکل‌ها در عزاداری‌ها در استان، همراه با نظارت جدی تشدید می‌شود.

وی بیان کرد: محدودیت‌ها و منع تردد بر اساس مصوبه ستاد ملی ابلاغ می‌شود و فرمانداران لازم است جلسه شورای تأمین را برگزار و با استقرار نیروی انتظامی، کنترل جدی برای منع تردد بین استان‌ها را برقرار کنند و مناطقی که دارای تردد بیشتری هستند، نیاز است تا کنترل به صورت جدی‌تر و بیشتر صورت گیرد.

استاندار سمنان گفت: فرمانداران اولویت را بر اقناع‌سازی مردم قرار دهند و با ائمه جمعه و هیأت‌های مذهبی نشست برقرار و شرایط را تبیین کنند.

آشناگر تأکید کرد: لازم است در این نشست‌ها رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) تأکید شود و سازمان تبلیغات و فرمانداری‌ها نظارت و کنترل جدی بر این مهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه از هیأت‌های مذهبی نیز می‌خواهیم همکاری کنند تا در راستای حفظ جان عزاداران بکوشیم، افزود: در خصوص اجتماعات به ویژه در ماه محرم که عزاداران سیدالشهدا (ع)، با شور حسینی بنا بر عزاداری دارند، نگرانی‌هایی وجود دارد که حتما باید دستورالعمل‌های ابلاغی ملاک عمل باشد.

استاندار سمنان اظهار کرد: ممنوعیت برگزاری مراسم در اماکن سرپوشیده باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد، دسته‌روی ممنوع و لازم است پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود؛ همکاری‌ها نیز تشدید و تقویت شده تا همزمان با برگزاری عزاداری، حفظ جان مردم و عزاداران نیز محقق شود.

تردد داخل شهری کنترل شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: کنترل تردد داخل شهری از مواردی است که اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه شود.

نوید دانایی اضافه کرد: بسیاری از اماکن و هیأت‌های عزاداری استان سمنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: دسته‌روی‌ها در حال برگزاری است که باید در این خصوص نظارت جدی صورت گیرد.

دانایی با بیان اینکه نظارت بر اماکنی که عزاداری در آن در حال برگزاری است، باید تشدید شود، گفت: سه شهرستان میامی، مهدی‌شهر و آرادان در استان نارنجی و بقیه شهرستان‌ها قرمز هستند که نشان از افزایش سرایت بیماری دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی داریم در روزهای آینده تعداد بیماران افزایش یابد، افزود: فرمانداران و سازمان تبلیغات اسلامی کمک کنند تا با نظارت بیشتر و جدی‌تر در این روزهای حیاتی و حساس، از پیک پنجم شیوع کرونا عبور کنیم.

منبع: فارس

331791