نیروگاه‌های خورشیدی استان سمنان ۲.۴ هزار کیلووات برق تولید می‌کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از قدرت ۲ هزار و ۴۰۹ کیلوواتی تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه در استان خبر داد.
تصویر نیروگاه‌های خورشیدی استان سمنان ۲.۴ هزار کیلووات برق تولید می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمحمد موسوی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۷۸ نیروگاه فعال و نصب در مدار از شرکت توزیع برق استان سمنان دارای مجوز در مجموع ۲ هزار و ۴۰۹ کیلووات تولید برق از انرژی خورشید دارند.

وی با اشاره به ۵۷ نیروگاه کمتر از ۱۰۰ کیلووات با قرارداد خرید تضمینی در استان سمنان در نقاط مختلف، گفت: این نیروگاه ها در مجموع ۶۶۱ کیلووات تولید برق دارند.

موسوی زاده نیروگاه شرکت آبوویند دامغان را بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان سمنان بیان و اضافه کرد: این نیروگاه یکهزار و ۳۱۳ کیلووات برق از انرژی خورشیدی تولید می کند.

وی به برخی از انشعاب های نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان سمنان اشاره کرد و گفت: انشعاب هایی در شرکت توزیع برق ۱۳، در سازمان بازرسی استان ۲۵، در شرکت برق منطقه ای استان ۱۰۰ و در دانشگاه سمنان ۳۰ کیلووات برق تولید می کنند.

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان از استقرار انشعاب های نیروگاه خورشیدی در ۱۱ مدرسه استان خبر داد و افزود: ۴۴ کیلووات ساعت از این ۱۱ انشعاب برق برای مصرف تولید می شود.

وی ادامه داد: نیروگاه هایی در استانداری سمنان ۱۰، در دانشکده فنی سمنان ۲۰، در شرکت شهرکهای صنعتی سمنان ۲۰، در شرکت گاز استان ۱۲۵ و در دیوان محاسبات ۴۸ کیلووات برق تولید می کنند.

وی با اشاره به نیروگاه برق آبی چشمه روزیه سمنان بیان کرد: این نیروگاه قدرت تولید سه هزار و ۵۰۰ کیلووات برق دارد.

مدیرعامل تویع برق استان سمنان تاکید کرد: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از روش های مدرن برای تولید برق مصرفی در تمام نقاط دنیاست و در ایران نیز این روش ها با ورود بخش خصوصی رو به توسعه است.

منبع: ایرنا

333373