معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

آموزش‌های تخصصی اولیای دانش اموزان پایه اول ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت :اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی آموزش‌های تخصصی می‌بینند.
تصویر آموزش‌های تخصصی اولیای دانش اموزان پایه اول ابتدایی

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه ، اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی آموزش‌های تخصصی می‌بینند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به نتایج آزمون خرداد ماه کلاس‌های اول ابتدایی و آسیب‌پذیری این پایه گفت: از اوایل شهریورماه برای والدین دانش آموزان اول ابتدایی کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در ۲ مرحله مقدماتی و پایه برگزار می‌شود.

ناهید فضلی گفت: امروزه با رشد علم و تکنولوژی و افزایش ابزارهای هوشمند در برقراری ارتباط، ضروری است اولیای دانش‌آموزان از این قافله عقب نمانند و گام به گام همراه دانش‌آموزان در شرایط کرونایی ناظر بر استفاده از این فناوری‌ها باشند و فرزندان خود را تنها نگذارند.

اواضافه کرد: دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی با توجه به مقتضیات کودکی و شرایط سنی و همچنین دوران کرونایی، نیازمند کمک والدین برای یادگیری اثربخش هستند.

فضلی گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه با آن روبرو هستیم، نیاز مبرم آموزش و پرورش به همکاری با اولیا دانش‌آموزان به‌عنوان دستیاران آموزشی و معلم دوم است و این امر نقش برجسته ای را در کمک‌رسانی در کلاس‌های درس مجازی به دانش‌آموزان دارد و مسائل یادگیری در دوران کرونا باعث شده نقش اولیا در امر کمک‌رسانی به دانش‌آموزان و نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها برجسته شود.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان داشت: یکی از بندهای سند تحول بنیادین توجه به ساختار روانی و شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان است که بعد از خانواده بیشتر در دوره‌ پیش‌دبستانی و پایه‌ اول ابتدایی شکل می‌گیرد، به همین خاطر با توجه به تحلیل وضعیت نتایج خرداد ماه ۱۴۰۰ پایه اولی‌ها و اینکه آسیب پذیرترین قشر دانش‌آموزی هستند لذا برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اولیا پایه اول ابتدایی نیاز جدی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

فضلی افزود: کودکی نقش مهمی در زندگی اجتماعی دانش‌آموزان ایفا می‌کند و ریشه اغلب مشکلات و گرفتاری‌های تربیتی و موفقیت‌های دوران بزرگسالی در دوران کودکی پنهان است.

او گفت: همچنانکه که والدین برای بهداشت و سلامت جسم فرزندان خود توجه ویژه دارند، باید درباره دیگر مسائل نیز حساس باشند و به منظور تربیت و رشد همه جانبه کودک با حساسیت و توجه ویژه برخورد کنند.

این مقام مسئول در پایان پیش بینی کرد امسال حدود ۳۲هزار دانش آموز پایه اولی وارد مدارس استان شوند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز و نزدیک به ۳۰ هزار نفر نیز معلم فعال و بازنشسته است.

منبع: ایرنا

331685

مطالب مرتبط