به منظور برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید محقق شد؛

جمع‌آوری افزون بر ۳۰۰ هزار سند از شهدای زنجان

مسوؤل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از جمع‌آوری افزون بر ۳۰۰ هزار سند از شهدای زنجان به منظور برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید این استان خبر داد.
تصویر جمع‌آوری افزون بر ۳۰۰ هزار سند از شهدای زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، عبدالله جعفری، مسوؤل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه این اسناد جمع‌آوری شده از شهدای استان زنجان شامل عکس، فیلم، صوت، نگاتیو و اسناد اداری است، افزود: کنگره ملی شهدای زنجان فرصت بسیار خوب و مناسبی برای ترویج هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، پاییز امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: تا به امروز در این راستا برنامه‌های مطلوبی از سوی اقشار مختلف، دستگاه‌های اجرایی و سپاه استان زنجان برگزار شده است.

جعفری، تصریح کرد: به همین مناسبت پنج هزار و ۴۹۵ برنامه ختم قرآن، ۱۴ هزار و ۱۵۰ ختم زیارت عاشورا و اهدا ۲ هزار و ۹۰۰ جلد قرآن کریم و ۶ میلیون نذر صلوات در این استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان جمع‌آوری و اهدای کمک‌های مومنانه است که تا زمان برگزاری کنگره ادامه دارد، توزیع غذا در بین محرومین و نیازمندان جامعه، اهدای بسته‌های بهداشتی به دلیل شیوع بیماری کرونا، دیدار با خانواده‌های شهدا و رزمندگان از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

جعفری ادامه داد: انجام یک هزارو ۹۹ ساعت مصاحبه با خانواده شهدا و رزمندگان، بازسازی مزار شهدا، برگزاری یادواره‌های مختلف شهید، برگزاری یادواره‌های شهدا آبروی محله و نشست‌های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت، اهدا جهیزیه به نیت شهدا، کمک به برگزاری مراسم‌های ازدواج آسان و اسلامی، اعطای تسهیلات ازدواج و اشتغال، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، ارائه کمک هزینه معیشتی، ساخت خانه محرومین و بهسازی و نوسازی مساکن روستایی از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص است.

مسوؤل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همچنین از حضور طلاب در مناطق مختلف استان زنجان به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خبرداد و گفت: یک هزارو ۱۰۳ گروه جهادی نیز به نام شهدا در استان زنجان فعال شده است.

جعفری با بیان اینکه در این راستا پنج نرم افزار ویژه کنگره مای ۳۵۳۵ شهید استان زنجان تولید شده است افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی با نام و یاد شهدای استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: ثبت رکورد با دست و پای بسته در برج میلاد تهران به نیت ۳۵۳۵ شهید استان زنجان توسط یکی از شهروند طارمی و آماده سازی شناسنامه شهدای استان و تقدیم آنها به خانواده شهدا از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

منبع: ایرنا

331349