دبیر کمیته بانوان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان:

رشادت مادران شهدا در قاب مستند به تصویر کشیده می‌شود

دبیر کمیته بانوان کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان گفت: سه مستند از رشادت‌های مادران شهدای استان ساخته می‌شود.
تصویر رشادت مادران شهدا در قاب مستند به تصویر کشیده می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، لیلا رمضانی صبح امروز (۱۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران، از ساخت سه مستند از رشادت‌های مادران شهدا به همت دبیرخانه کنگره ۳۵۳۵ شهید با معرفی مادران، همسران و خواهران شهدا خبر داد و اظهار کرد: یاد و خاطره حماسه‌هایی که فرزندان این مرز و بوم برای اعتلای ایران اسلامی خلق کردند باید در اذهان مردم به ویژه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب تداعی و ماندگار شود که برگزاری کنگره بهترین راه برای نشان دادن از خودگذشتگی شهدا است.

وی با بیان اینکه از اواسط پارسال دبیرخانه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان فعال شده است، افزود: ۲۲ کمیته برای کنگره مشخص و به روسا و دبیران کمیته‌ها مسئولیت‌هایی واگذار شد که یکی از کمیته‌ها، به عنوان کمیته بانوان تعیین شد. همه برنامه‌های این کمیته با همکاری نهاد و ارگان‌های دولتی اجرا می‌شود و بیش از ۵۰ عنوان برنامه به این نهادها پیشنهاد و مورد استقبال قرار گرفت که از این تعداد برنامه ۶ عنوان توسط جامعه بسیج زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اجرا می‌شود.

این مسئول در رابطه با برنامه‌های این کمیته، ادامه داد: برنامه «ستاره در آینه» در خصوص شناسایی و معرفی مادران، همسران، دختران، خواهران شهدا و جانبازان و ایثارگران و بانوان ایثارگر پشت جبهه‌ها است که طبق صحبت‌های صورت گرفته قرار بر این شد سه مستند از رشادت‌های مادران شهدا توسط دبیرخانه کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان تهیه و تولید شود.

دبیر کمیته بانوان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با اشاره به برنامه «ستاره‌های بی‌غروب»، تصریح کرد: این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و فراخوان قصه‌گویی در فضای مجازی و حقیقی با محوریت شهدا اعلام و زمان ارسال آثار تا اواخر مردادماه سال جاری است؛ همچنین پویش کتابخوانی با محوریت کتاب خط هشتم؛ زندگی‌نامه شهید عطایی با عنوان «انیس کنج تنهایی» و با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

رمضانی یادآور شد: برگزاری شب شعر با عنوان «من برایت می‌سرایم» از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است. همچنین جشنواره «عرصه پرواز» به صورت انفرادی و در قالب تئاتر و در حوزه شهدا است که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شده و کمیته بانوان کنگره در انتشار و فراخوان این جشنواره همکاری می‌کند.

وی عنوان کرد: همه برنامه‌ و فعالیت‌های این کمیته با نام و یاد شهدا مزین شده است و از دیگر برنامه‌های این کمیته می‌توان ختم زیارت عاشورا، قرآن کریم، نذر صلوات، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، نامگذاری مهدها و پیش‌دبستانی‌ها بنام شهدا، ویزیت رایگان، همایش پیاده‌روی و کوهنوردی، برگزاری یادواره شهدا، خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی و ... نام برد که این برنامه‌ها در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جامعه باید پررنگ شود و در همه امور قدردان تلاش‌ و رشادت‌های آنان باشیم و برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه، لحظه‌ای کوتاهی و غفلت نکنیم.

منبع: ایسنا

329781