کنگره شهدای دانشجوی اصفهان برگزار می‌شود

در ستاد سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان عنوان شد، ۲ آبان ماه چهارمین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان برگزار می‌شود.
تصویر کنگره شهدای دانشجوی اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی ستاد سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان اظهار داشت:

دوست و دشمن بر این نکته باور دارند که در جمهوری اسلامی از نظر نظامی و سخت‌افزاری به قدرت بازدارندگی رسیدیم اما این امر کافی نیست و دشمن راهی جدید یعنی‌ جنگ شناختی و ادراکی را به راه انداخته است.

نظام جمهوری اسلامی جمهوریت را پذیرفته است ولی به‌خوبی با افکار جوانان بازی می‌شود و مهم‌ترین وظیفه ما رسیدن به قدرت بازدارندگی در حوزه شناختی و ادراکی است.

وی افزود: آنچه نقطه قوت جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و تاکنون نظام را حفظ کرده است ارزش شهادت و ایثار است که باید در بدنه جوانان نفوذ کند و از دانشگاه انتظار می‌رود در این حوزه ورود کند.

هرسیج گفت: باید در نفوس، اذکار و افکار جوانان رسوخ کنیم، آنچه ارزش‌ها را به‌جای استیصال و استعمار فرانو در جامعه روشن‌گری می‌کند، برگزاری کنگره شهدا و تبیین شهدا برای دانشجویان است.

رئیس دانشگاه اصفهان بیان کرد: جنگ شناختی به مرحله‌ای رسیده که با بمباران فکری کاری می‌کنند جوانان علیه منتفع خود اقدام کنند، باید متناسب با جنگ شناختی برای دانشجویان و جوانان آمادگی ایجاد کنیم.

مهدی یادگاری، مسوول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی ستاد سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان اظهار داشت: باید پیش از اجلاسیه کنگره شهدا، کنگره شهدای دانشجو برگزار شود و مهرماه زمان پیشنهادی برای آغاز کنگره‌های دانشگاهی است.

وی افزود: کلاس‌ها و ساختمان‌های دانشگاه‌ها به نام شهدا مزین شده است و می‌توان المان‌های بزرگی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در دانشگاه‌ها ایجاد کرد.

یادگاری گفت: ۲ آبان‌ماه که منتهی به کنگره شهدای اصفهان است برای برگزاری کنگره زمان مناسبی است.

وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه، غبار روبی از مزار شهدا، مشخص کردن شهدای شاخص هر دانشکده، اختصاص زمانی از درس دفاع مقدس به معرفی شهدا از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.

منبع: فارس

728720