فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

قزوین پایتخت آزادگان است

سردار رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین دراجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین گفت: باید مجاهدت‌ها و ایستادگی شهدای غریب در اسارت و شهدای آزاده‌ای همچون ابوترابی و لشگری به آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان شناسانده شود تا از سیره و منش آنها درس بگیرند.
تصویر قزوین پایتخت آزادگان است

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین و بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهیدان خدمت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار شد.

در این مراسم، آزاده و جانباز سرافراز سعید اوحدی مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین مطالبی پیرامون شهدای غریب در اسارت قزوین و شهدای خدمت بیان کردند.

قزوین پایتخت آزادگان است

سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن بیان شاخصه های قزوین بعنوان دارالمومنین ایران بیان کرد: قزوین مفتخر است آزادگانی همچون سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری و سید آزادگان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد را دارد.
وی ادامه داد: قزوین با داشتن این شهدای پرافتخار و دیگر آزادگانش پایتخت آزادگان به شمار می‌آید زیرا آزادگانش توانسته‌اند اسارت را در زندان‌های رژیم بعث به اسارت بگیرند.

معرفی مجاهدت‌های شهدای غریب در اسارت به جوانان

سردار رفیعی‌آتانی گفت: باید مجاهدت‌ها و ایستادگی شهدای غریب در اسارت و شهدای آزاده‌ای همچون ابوترابی و لشگری به آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان شناسانده شود تا از سیره و منش آنها درس بگیرند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: این شهدا و همه آزادگان توانستند با صبر و مقاومت در زندان‌های رژیم بعث عراق، عزت و آزادگی را به ملت ایران هدیه کنند.
فرمانده ارشد نظامی استان خاطرنشان کرد: دست‌ها، زبان‌ها و پاهای آزادگان در سیاه‌چال‌های رژیم بعث بسته شد اما امیدشان ناامید نشد و در سخت‌ترین شرایط توانستند از امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون بیایند.

وظیفه امروز ملت ادامه دادن راه شهداست

وی اضافه کرد: پدران و مادران آزادگان شهید که هر روز امید داشتند که فرزندشان بازگردد اما خبر شهادت‌شان آمد و حتی برای برخی از آنها هنوز خبری هم نیامده است.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: شهدای اسارت و پدران و مادران‌شان با رشادت‌ها و فداکاری‌هایشان توانستند آبرو و عزت به اسلام بدهند و اکنون وظیفه ملت ایران است که ادامه‌دهنده راه آنها باشند.
سردار رفیعی‌آتانی گفت: امروز میدان مبارزه با دشمنان متفاوت بوده اما پرچم همان پرچم است که ملت به دست گرفته و با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، هشتم تیر ماه یک بار دیگر حمایت خود را از انقلاب و اسلام نشان خواهد داد.
در ادامه مراسم فوق مسئولان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده‌های شهدای غریب در اسارت قزوین تجلیل کردند.
تلاوت فرزند آزاده و جانباز و قاری بین‌المللی قرآن کریم، سید مصطفی حسینی، مدیحه‌سرایی امیر عباسی مداح اهل‌بیت(ع)، اجرای نقاله‌خوانی، برپایی میز پایش سلامت و غرفه نقاشی کودکان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراسم فوق بود.
گفتنی است در این مراسم، سمیه اسمعیلی مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سرتیپ دوم علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین و جمعی از مسئولان استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

680691

مطالب مرتبط