مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی خبر داد:

احداث شهرک صنعتی شماره چهار برای اراک در دستور کار

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در برنامه زنده در مسیر پیشرفت گفت: پیشنهاد ساخت و طراحی شهرک صنعتی شماره چهار در سال حمایت از شرکت های دانش بنیان برای شهر اراک در دستور کار قرار دارد و در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد


تصویر احداث شهرک صنعتی شماره چهار برای اراک در دستور کار

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علیرضا حیدری تفرشی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در برنامه زنده در مسیر پیشرفت گفت: با توجه به وجود متقاضی برای دریافت زمین و سرمایه‌گذاری جهت راه اندازی واحد های تولیدی این مجوعه در حال برنامه‌ریزی جهت احداث شهرک صنعتی شماره چهار برای شهر اراک است که در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی به هیات دولت از سوی شرکت شهرک ها پیشنهاد خواهد شد.

حیدری تفرشی اضافه کرد: در استان مرکزی به عنوان یکی از استان های پیشرو در کشور ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۳۳ شهرک و ناحیه به بهره برداری رسیده است.

حیدری تفرشی ادامه داد: در مجموع ۱۲هزار ۶۴۶ هکلتار اراضی در استان مرکزی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی است که از این میزان شش هزار و ۵۱ هکتار فاز عملیاتی گرفته است که ۴ هزار و ۲۰۵ هکتار به عنوان زمین صنعتی در اختیار صنعتگران و تولید کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: در سطح استان مرکزی ۲۱۵۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در حال تولید داریم که از این تعداد ۱۹۱۹ واحد فعال است که معادل ۸۹ درصد از کل واحد های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی تشکیل داده و ۲۳۱ واحد غیر فعال داریم که معادل ۱۱ درصد کل واحد های صنعتی شماسایی شده است.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد میزهای خدمت، این دستگاه دولتی در شهرک های صنعتی مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی و برای رفع آنان برنامه ریزی های مورد نیاز را در دستور کار قرار داده است.

حیدری تفرشی ادامه داد: از جمله مشکلات صنایع کوچک ما در استان کمبود آب، قطعی برق، کمبود زمین جهت گسترش مجموعه و مشکلات تردد کارگران می‌باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: مشکل قطعی برق به علت افزایش مصرف برق در فصل تابستان است و مشکل کشوری است و شرکت شهرک ها نقشی در آن ندارد، مشکل کمبود آب در دست بررسی است و در خصوص امنیت تردد کارگران و صنعتگران نیز پل روگذری با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان ازسوی شرکت شهرک ها و ۱۵ میلیارد تومان ازسوی سازمان برنامه بودجه بزودی به دست اداره کل راه و شهرسازی استان در ورودی شهرک صنعتی خیرآباد اراک که نقطه حادثه خیز است احداث خواهد شد.

حیدری تفرشی اعلام کرد: علت مکان یابی شهرک های صنعتی در دولت ها نزدیک بودن شهرک ها به مناطق روستایی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی پنج خوشه در حال تحقیق و برنامه ریزی است که در تمام استان اجرایی خواهد شد، به طور مثال خوشه گل و گیاه زینتی برای شهر محلات در حال تحقیق و مطالعه است که با اجرای آن مراحل جذب سرمایه گذار برای شهر محلات آسان تر می شود.

وی در پایان گفت: تامین زیر ساخت های شهرک ها ی صنعتی در شرکت شهرک های صنعتی به عنوان پروژه تعریف میشود، که از سال ۱۴۰۰ در استان ۲۸۰ میلیارد تومان پروژه نا تمام وجود دارد که در سه ماه اول سال جاری۲۳ پروژه با مبلغ ۹۶ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان از پروژه‌های ناتمام را تکمیل کرده ایم که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته دو برابر شده است.

انعامی مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در ادامه گفت به علت افزایش قیمت ساخت پل و جاده قیمت قبلی ساخت پل تغیر کرده و با انتخاب پیمانکار منتظر اجرای پروژه هستیم.

انعامی ادامه داد ۱۵ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه بودجه ، ۱۵ میلیارد تومان توسط شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی مصوب شده برای این پروژه هزینه شود و مابقی هزینه ها هم درطول پروژه جذب خواهد شد.

403347