رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان:

ویژه برنامه‌های محرم 1400 در زنجان اعلام شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از مشخص شدن ویژه برنامه‌های محرم امسال در این استان خبر داد.
تصویر ویژه برنامه‌های محرم 1400 در زنجان اعلام شد

غلامرضا نظری در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته می‌شود برخی از اکران‌های شهری با شعار از پایتخت حسینی و لبیک یا حسین اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشتمین آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی نیز اجرا خواهد شد، افزود: از پنج تن از خادمان و پیرغلامان حسینی در این مراسم تجلیل خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان به موضوع المان‌ها اشاره و عنوان کرد: ساخت چندین المان توسط سازمان سیما و منظر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نظری با بیان اینکه برافراشتن پرچم و بیرق مشکی در فضاهای شهری نیز وجود خواهد داشت، یادآور شد: مراسم سیاه پوشی زنجان با حضور آیت الله حسینی زنجانی از روز شنبه آغاز شده که طی امروز و فردا نیز ادامه دارد تا به سطح مورد نظر رسد.

وی به دیگر برنامه‌های ویژه ماه محرم اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا امکان برگزاری مراسم ماه محرم در فضای باز مقدور شده است، فضاهای عمومی که قابلیت برگزاری مراسم را دارند در اختیار هیئات، تکایا و مساجد قرار داده خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به حمایت از هیئت‌های حسینی خاطرنشان کرد: هزینه هایی به صورت محدود به هیئت‌های حسینی کمک می‌شود تا بتوانند برنامه‌های خوبی را اجرا کنند.

نظری در پایان با بیان اینکه چندین موکب در قالب موکب سلامت نیز برگزار می شود، افزود: یک موکب ویژه کودکان و نوجوانان نیز در کارخانه کبریت با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود تا کودکان نیز بتوانند از این فضا استفاده کنند.

انتهای پیام/

330773