مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

ویژه‌برنامه‌های عاشورایی در زنجان اعلام شد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان با ویژه‌برنامه‌های مختلف هر شب با محوریت سخنرانی موضوعی درباره حماسه عاشورا در کنار عزاداران خواهد بود.
تصویر ویژه‌برنامه‌های عاشورایی در زنجان اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان به نقل از روابط‌عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، محسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه شبکه اشراق در قالب «حسینیه اشراق» و با محوریت شعار «هر خانه یک حسینیه، هرخانواده یک هیئت»، همراه با مردم ولایت‌مدار زنجان است، افزود: به طرق مختلف رسانه‌ای تلاش خواهد شد تا پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت انعکاس یابد.

وی با یادآوری اینکه «حسینیه اشراق» با حضور واعظان و مادحان هیئات حسینی از ساعت ۲۱ هر شب همگام با عزاداران حسینی مهمان خانه‌های مردم عزادار استان خواهد بود، تصریح کرد: ویژه‌برنامه «خیمه‌گاه» هر شب با محوریت سخنرانی موضوعی درباره حماسه عاشورا از ساعت ۱۷ در کنار عزاداران خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: همچنین برنامه «محرم‌نواسی» از ساعت ۱۲ ظهر، برنامه گفت‌وگومحور «قرار شب» از ساعت ۲۳:۱۵ و برنامه ترکیبی «مشق عشق» با آیتم‌های مداحی، شاعری و سخنرانی از ساعت ۲۲ از شبکه اشراق به روی آنتن خواهد رفت.

لطیفی با بیان اینکه معاونت صدا نیز در این راستا با تولید و پخش برنامه‌های متنوع، همراه شنوندگان شبکه استانی صدا خواهد بود، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های «دلنوا» از ساعت ۱۶، «یک پیام، یک نوا» از ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه، «عشق قافله‌سی» از ساعت ۱۸، برنامه ترکیبی «چراغ» از ساعت ۲۲، ویژه برنامه روز تاسوعا با عنوان «علمدار» از ساعت ۱۰ صبح و برنامه زنده «حسین عزاسی» ویژه ظهر عاشورا در همان زمان به مدت ۵۵ دقیقه پخش خواهد شد.

وی عنوان کرد: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و فراهم نبودن امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان، طبق پویش مردمی «هر خانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان یادآور شد: تشریح مزایای مرحله دیگری از طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم توسط هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند، از دیگر محورهای معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: معاونت فضای مجازی مرکز نیز با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری ۲۰۰ قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هر خانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و نیز تولید ۳۰ پوستر و اینفوگرافی، طراحی صفحه ویژه محرم، تقطیع ۱۰۰ قطعه عزاداری قدیمی هیئت زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا، همچنین تبلیغ فضای مجازی هیئات حسینی در کنار مخاطبان بوده و محتوای این برنامه‌ها در پلت‌فورم‌های مختلف فضای مجازی در دسترس خواهد بود.

منبع: ایسنا

331034