واکسیناسیون ۱۹.۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم برنامه واکسیناسیون کرونا در استان از واکسیناسیون ۱۹.۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا خبر داد.
تصویر واکسیناسیون ۱۹.۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از استان چهارمحال و بختیاری، سید راشد جزایری رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۱۹ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان بیش از ۸۰ درصد محقق شده است و ۷۴.۲ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۷۳.۲ درصد گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

جزایری تصریح کرد: همچنین ۵۳.۹ درصد جمعیت گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال در برابر کرونا واکسینه شده و همچنان واکسیناسیون این گروه سنی در حال انجام است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه‌بر گروه‌های سنی، واکسیناسیون ۱۳ گروه پرخطر نیز در حال انجام است و برای خبرنگاران نیز همچنان فرصت دریافت واکسن وجود دارد.

جزایری از افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان به ۱۴ مرکز خبر داد و گفت: روند واکسیناسیون در این مراکز بدون ازدحام و به صورت منظم در حال انجام است.

جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری ۶۸۸ هزار و ۷۲۴ نفر اعلام شده است.

از مجموع ۱۹.۵ درصد جمعیت واکسینه شده در استان ۵۱.۴ درصد زنان و ۴۸.۶ درصد مردان هستند.

سینوفارم، اسپوتینک، بهارات، کووبرکت و آسترازینکا به ترتیب بیشترین واکسن‌های تزریقی در این استان بوده است.

منبع:ایرنا

330677