نکاتی برای مثبت‌اندیشی

شیوه‌های گوناگونی برای کنترل استرس و پریشانی وجود دارد که انجام آنها آسان، سالم و رایگان است! در این مطلب سه نکته اساسی وجود دارد که قادر است شما را از افکار منفی رها کند و به سوی مثبت‌اندیشی سوق دهد.
تصویر نکاتی برای مثبت‌اندیشی

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها داشتن حس پریشانی و اضطراب رایج شده و یکی از احساسات مشترک در بین افراد است. مجله پرسون، منبعی عالی برای افزایش دانش شماست.

۱) طبق گفته‌ دکتر «اولیویا رمس» (Olivia Remes)

پژوهشگر بهداشت روان، داشتن حس کنترل در زندگی و موقعیت‌های مختلف، بهبود سلامت روان را به دنبال دارد. بهترین راه برای مهار تردیدها در زندگی و کنترل آن، تصمیم‌گیری و انجام‌دادن است. به پیشنهاد رمس، اگر در تصمیم‌گیری مردد شدید، چاره این است که معطل نکنید و آن تصمیم را عملی کنید، حتی اگر این تصمیم نادرست باشد!

از دید شما شاید زمان ایده‌آل هیچگاه فرا نرسد برای همین مدام کارها را به تعویق می‌اندازید؛ که این امر، استرس و اضطراب بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد. مهم نیست اشتباه کنید یا نه، چون در آینده می‌توانید این اشتباهات را جبران کنید. این نکته به شما جسارت می‌دهد تا به سراغ کارهای گوناگون رفته و تجربیات جدید را امتحان کنید. او می‌گوید هر فرد می‌تواند به‌تنهایی مهارت‌های لازم را برای مواجهه با پریشانی و اضطراب را کسب کند که این مهارت‌ها به مرور و طی انجام کارهای گوناگون و شکست خوردن آغاز می‌شود.

۲) برقراری ارتباط با دیگران

اولیویا رمس عقیده دارد که ارتباط با دیگران (که شامل وقت گذراندن با دوستان صمیمی یا خانواده و یا حتی انجام دادن کار خیر است)، به بهبود سلامت روان کمک می‌کند. کمک به دیگران، سرشار از حس خوب است که می‌تواند نگرانی‌های شما را از بین ببرد و احساس بهتر و اعتمادبه‌نفس بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد.

۳) مهربانی با خود

اجازه ندهید افکار منفی آرامش ذهنتان را از میان ببرند. به گفته‌ی اولیویا رمس، انسان مایل نیست با افرادی که دائماً در حال نقد، ایرادگیری و یادآوری اشتباهات هستند، دوست شود. هرچند گاهی برخی انتقادها سازنده‌ هستند، ولی اندیشه‌های منفی هیچگونه سازندگی در پی ندارند وضمن به هم ریختن آرامش ذهنیتان، فقط احساس بد به شما می‌دهند. می‌توانید با مدیتیشن کردن و انجام مراقبه‌های ذهن آگاهی، از این الگوهای منفی به مثبت‌اندیشی دست یابید.

کلام آخر

تجربه حس پریشانی و اضطراب در زندگی طبیعی است. سعی کنید کنترل زندگی و احساساتتان را به دست بگیرید، به عوامل منفی فکر نکنید، اندیشه‌های مثبت را به ذهنتان خطور دهید و همچنین روی کمک دیگران حساب کنید.

329904