دبیر ستاد معراج شهدای بروجرد خبر داد:

تهیه 30 مستند با موضوع شهدا در بروجرد

دبیر ستاد معراج شهدای بروجرد در گفتگو با خبرنگار پرسون از تهیه ۳۰ مستند با موضوع شهدا خبر داد.

مهدی مدیری دبیر ستاد معراج شهدای بروجرد در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، درخصوص فعالیت های انجام شده و برنامه جدید معراج شهدای بروجرد گفت: ستاد معراج شهدای بروجرد که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت متمرکز در شهرستان بروجرد با هدف جمع آوری و ساماندهی مدارک و آثار شهدای شهرستان و استان شروع کرده تا زمان حال اقدام به تهیه تصاویر بازسازی شده شهدا، جمع آوری وصیت نامه و تهیه یک کیف از آثار، تصاویر و وصیت شهدا برای خانواده هایشان در شهرستان بروجرد کرده است.

مدیری افزود: از بدو تاسیس این ستاد تاکنون برنامه هایی چون سرکشی از خانواده شهدا، جمع آوری کمک های مردمی برای مستضعفین حاشیه شهر، تعمیر و مرمت خانه های فقرا و در ایام کرونایی تهیه و توزیع ماسک و محلول ضدعفونی بنام شهدا برای مردم حاشیه شهر اقدام شده است. در این ایام مستندی از زندگی شهید سرافراز احمد تنه کار، تهیه شد که از شبکه استانی افلاک نیز پخش شده است.

دبیر ستاد معراج شهدای بروجرد درخصوص مستند شهید احمد تنه کار گفت: شهید والامقام احمد تنه کار که از افسران خوش ذوق ارتش بود و در اوایل انقلاب دارای یک مجموعه انقلابی بنام مکتب النبی بوده و دارای جلسه قرآن مهمی بوده که مستند شاگردان این شهید بزرگوار موجود میباشد و در پایگاه مقاومت قدیم کنونی شهید تنه کار با هم رزم مان خود مشغول به فعالیت بوده اند. این شهید اولین فرمانده پایگاه مقاومت شهید تنه کار بود، که در مسجد امام علی(ع) به آدرس خیابان جعفری(ع) کوچه خوشبین بروجرد اقدام به تاسیس اولین پایگاه مقاومت در این شهر میکند. فعالیت های شاخص این شهید ارتشی باعث شد تا مستندی با همکاری شبکه استانی افلاک تهیه کنیم.


بیشتر بخوانید؛

56 اثر هنری با اقتباس از وصایای شهدا راهی جشنواره روح مقاومت شد

شهدا خط قرمز دستگاه قضا


مدیری درخصوص برنامه های آینده این ستاد افزود : فعالیت این ستاد در ایام کرونایی نیز ادامه دارد؛ درحال تهیه و تدارک ۳۰ مستند با موضوع زندگی شهدای استان و شهرستان هستیم. شهدای لرستان همانند شهدای معظم شاخص کشوری شاید معروف نباشند، اما ما با برنامه ای که در دست اجرا داریم می خواهیم این تضاد رسانه ای را از بین ببریم و شهدای غیور لرستان را نیز در کنار بزرگان هشت سال دفاع مقدس به جوانان و نسل سوم انقلاب معرفی کنیم.

دبیر ستاد معراج شهدای بروجرد در پایان سخنان خود از سیستم آموزشی و برخی از ارگانها درخصوص معرفی شهدا گلایه کرد و گفت: متاسفانه شهدا را با رسانه های امروزی و نحوه مدیریت اشتباه آموزشی به حاشیه برده و این قهرمانان را کم رنگ کرده اند. فداکاری، شجاعت، غیرت، بی اهمیت بودن به دنیا، از ارزشهای شهدا هستند که باید به دانش آموزان در مدارس بدرستی آموزش داده شود . دانش آموزان امروز گرداننده کشور در آینده هستند که باید تمام این درس ها را بدانند تا گرفتار حب دنیا و قدرت پست و مقام نشوند؛ برای ملت با دلسوزی و حس مسئولیت کار کنند. این را فراموش نکنید شهدا چراغ راه تاریکی هستند نباید این چراغ را کم فروغ کنیم.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

221847