بحران کرونا در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به افزایش مراجعان کرونایی به مراکز درمانی وضعبت شهرش را بحرانی خواند.
تصویر بحران کرونا در آران و بیدگل

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تمامی تخت‌های فعال بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یک هفته اخیر پر شده است و ظرفیت پذیرش بیمار جدید وجود ندارد.

وی با تاکید بر افزایش چشمگیر شمار بیماران کووید ۱۹ در آران و بیدگل نسبت به هفته‌های قبل اضافه کرد: با وجود فشار کاری زیاد بر کادر درمان و بیمارستان، آمادگی لازم برای ارایه خدمات در بالاترین سطح تشخیص و درمان همچنان وجود دارد.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بهترین راه در امان ماندن از ویروس کروناست اظهار داشت: تنها خواسته کادر درمان از همشهریان این است که از دورهمی، رفتن به مکان های شلوغ، مراسم عروسی و عزا و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و همچنان استفاده از ماسک را بسیار جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه نگرانی از وضعیت موجود با بی‌توجهی گسترده‌ در جامعه نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر می‌شود، اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم برای وضعیت کرونایی آران و بیدگل پیش‌بینی خاصی داشته باشیم، چرا که کمترین توجهی به شیوه‌نامه‌های مرتبط با کرونا نمی‌شود.

بایبوردی ادامه داد: تا زمانی که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آران و بیدگل افزایش نیابد روند رو به رشد کرونا ادامه خواهد داشت، در نتیجه نتیجه بی‌توجهی‌ها با توجه به چرخه گسترده و سریع انتقال سوش جدید ویروس در آران و بیدگل باید منتظر روزهای بسیار سختی برای این شهرستان باشیم.

وی افزود: نشست‌های ستاد کرونا در آران و بیدگل روزانه تشکیل می شود که با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در شهرستان، ناگزیر به اعمال مقررات سختگیرانه برای جلوگیری از قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اعظم باقری سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل هم روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود: بیمارستان سیدالشهدا (ع) که به بیماران مبتلا به کرونا در آران و بیدگل اختصاص یافته با ظرفیت ۶۰ تخت به طور کامل پر شده و مراجعه و پذیرش بیماران کووید ۱۹ به روزانه حدود ۱۸۰ نفر رسیده است.

به دنبال افزایش بستری‌های بیماران کرونایی در شهرستان آران و بیدگل، وضعیت این شهرستان به قرمز تیره تغییر کرده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

منبع:ایرنا

329183