فرماندار خرم آباد تاکید کرد:

لزوم استقرار ایستگاه توزیع لوازم بهداشتی به جای ایستگاه صلواتی

فرماندار خرم آباد گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسمات سوگواری در ایام محرم، امسال نیز همچون سال گذشته متفاوت خواهد بود.
تصویر لزوم استقرار ایستگاه توزیع لوازم بهداشتی به جای ایستگاه صلواتی

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، جعفر طولابی، فرماندار خرم آباد، امروز در جلسه برگزاری مراسمات عزاداری محرم ۱۴۰۰ که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: شرح وظایف دستگاه های دولتی در برگزاری مراسمات عزادارای ایام محرم با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی طی دستور العملی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: اجرا و نظارت بر این دستورالعمل به سازمان تبلیغات اسلامی استان واگذار شده است، که این سازمان در روزهای اخیر مقدمات برگزاری مراسمات را فراهم کرده است.

فرماندار خرم اباد در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری حسینی تصریح کرد: مرکز بهداشت باید ناظرین و‌ مراقبین بهداشتی را برای هر هیئت ساماندهی کند و در این راستا باید از ظرفیت بسیج و هلال احمر استفاده شود.

وی در خصوص توزیع لوازم بهداشتی در هیئات مذهبی افزود: طبق دستورالعمل اعلام شده، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا باید بجای ایستگاه های صلواتی، ایستگاه های توزیع لوازم بهداشتی اعم از: ماسک، الکل، دستکش و‌ مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر مستقر شوند.

وی با تاکید بر برقراری نظم و امنیت در مراسمات عزاداری محرم بیان کرد: گشت های سیار نیروی انتظامی و‌ پایگاه های بسیج، باید بصورت شبانه بعد از پایان مراسمات برای حفاظت از جایگاه های هیئت های‌ مذهبی، در قالب گشت های محسوس و نامحسوس امنیت لازم را در سطح شهر برقرار کنند.

طولابی در پایان با اشاره بر ظرفیت شهرداری در خدمات شهری در این ایام افزود: شهرداری وظیفه دارد در این ایام فضا سازی مناسب را در سطح شهر با نصب پرچم و بنرهای ایام محرم پر رنگ تر انجام بدهد، همچنین این سازمان وظیفه دارد در این ایام جایگاه مراسمات عزاداری و سطح معابر را تنظیف و ضدعفونی کند.

عاطفه موسی فرد / لرستان

330822

مطالب مرتبط