توضیحات شهردار خرم دره درباره ماجراهای اتفاق افتاده در فضای مجازی برای کارگران

شهردار خرم‌دره درباره اتفاقاتی که در فضای مجازی برای کارگران شهرداری خرم‌دره افتاده گفت.
تصویر توضیحات شهردار خرم دره  درباره ماجراهای اتفاق افتاده در فضای مجازی برای کارگران

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیرهوشنگ نوری‌آرا، در خصوص شائبه‌های وارده به پرسنل شهرداری این شهر در فضای مجازی، اظهار کرد: در مجموعه شهرداری و شورای پنجم بر این باوریم که لازمه‌ ارائه خدمات شایسته به شهروندان و رضایت‌مندی آن‌ها ایجاد انگیزه و رضایت‌مندی خادمان آن‌ها در شهرداری است. به اعتقاد ما، برای اینکه کارمندان به‌ویژه در دستگاهی همچون شهرداری ضمن ارائه خدمات شایسته، کرامت مردم را حفظ کنند و احترام به آن‌ها را سرلوحه قرار دهند، ابتدا باید خود آن‌ها تکریم شوند؛ چراکه کسی می‌تواند به دیگران احترام بگذرد که خود، ابتدا از طرف مجموعه مورد احترام واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که پست‌ها، القاب و عناوین اعتبار مردمی و منزلت خدایی ایجاد نمی‌کند، عناوین و القاب ناپسند نیز دلیل بر بی‌کفایتی پرسنل زحمت‌کش نیست، اضافه کرد: آنچه که موجب اعتبار است، خدمت خالصانه بوده و با این تعریف یک پاکبان می‌تواند به جایگاهی برسد که شهردار، رئیس شورا یا هیچ مدیر دیگری به چنان جایگاه ارزشمندی نرسند.

نوری‌آرا ادامه داد: نیروی انسانی به عنوان با ارزش‌ترین منابع سازمانی به شمار می‌رود که تحقق اهداف سازمان و توسعه آن در گرو بهره‌مندی از نیروی انسانی قانونمند، کارا و توانمند است و ضمن آنکه پرسنل خدوم شهرداری باید در چارچوب قانون و مقررات و با حفظ خویشتن‌داری و توجه به اصل احترام متقابل، نسبت به تکریم ارباب‌رجوع و رسیدگی به مسائل وی اقدام کند.

این مسئول تصریح کرد: در برخی مواقع شاهد هستیم که کارکنان زحمتکش شهرداری در حین انجام وظیفه و زمانی که در برابر درخواست‌های خارج از چارچوب و مقررات افراد زیاده‌خواه ایستادگی می‌کنند، مورد اهانت قرار می‌گیرند و آن‌طور که شایسته و بایسته است، از آنان در برابر فرد هتاک، حمایت لازم صورت نمی‌پذیرد که از طریق مراجع قضایی موارد فوق‌الذکر پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

شهردار خرم‌دره با تاکید بر اینکه وظیفه خود می‌دانیم که تا حد ممکن شرایط کارکنان شهرداری را در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به عموم شهروندان، بهبود ببخشیم، متذکر شد: هدف اصلی ما از حمایت کارکنان شهرداری، ایجاد حس خوب برای خدمت به عموم شهروندان است؛ به گونه‌ای که با افزایش عمر خدمت هر کارمند، انگیزه‌ آن‌ها نه‌ تنها کم نشود، بلکه برای خدمت به مردم بیشتر و مؤثرتر شود.

نوری‌آرا با بیان اینکه احترام و ارزش نهادن به نیروی انسانی، جلب رضایت کارکنان و فراهم کردن محیط سالم اخلاقی و رفتاری منجر به افزایش وفاداری کارکنان به سازمان و ارتقای بهروه‌وری آن خواهد شد، خاطرنشان کرد: کارمندان باید وظایف خود را با دقت‌، سرعت‌، صداقت‌، امانت‌، گشاده‌رویی‌، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخ‌گو باشند.

منبع: ایسنا

328890