تفاهم‌نامه تامین اعتبار طرح فاضلاب آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه تامین اعتبار بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک صادرات کشور امضا شد.

تصویر تفاهم‌نامه تامین اعتبار طرح فاضلاب آبادان امضا شد

به گزارش سایت خبری پرسون، جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: آبادان از نظر شبکه فاضلاب با مشکل جدی مواجه است و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای رفع این مشکل باید اقدام اساسی کند.

مختار افزود: با توجه به اعتبار پیش بینی شده طبق تفاهم نامه منعقد شده باید پیمانکار قوی برای اجرای شبکه فاضلاب آبادان وارد عمل شود تا مشکلات و چالش‌های پیش روی طرح در کوتاه‌ترین زمان برطرف شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 420 کیلومتر شبکه فاضلاب در آبادان وجود دارد که نیاز به اصلاح و تعمیر دارد و قرار است حدود 120 کیلومتر از این شبکه اصلاح و تعویض شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: 540 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب آبادان در سال جاری اختصاص یافته است که تاکنون حدود 250 میلیارد ریال آن تامین شده است.

مختار همچنین به اعتبار 12هزار میلیارد ریالی اصلاح کل شبکه آب و فاضلاب آبادان اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب آبادان به اعتباری بالغ بر 2 میلیون یورو نیاز دارد.

منبع: فرینا

330821