روزهای سخت کادر درمان قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به جدی بودن مسئله خستگی کادر درمان اشاره کرد و افزود: افزایش بار بیماری، طرح واکسیناسیون و کمبود نیرو روزهای سختی را برای کادر درمان رقم زده است.
تصویر روزهای سخت کادر درمان قم

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، سیامک محبی صبح دوشنبه با ارسال عکسی از بی حالی و خستگی کادر بهداشت، گفت: افزایش بار بیماری و دنبال کردن طرح واکسیناسیون در سطح استان و از طرفی کمبود نیرو باعث شده کادر بهداشت روزهای سختی را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به عادی انگاری در سطح جامعه ادامه داد: باید اطلاع رسانی بیشتری به مردم به ویژه در زمینه استفاده از ماسک صورت پذیرد. همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: همچنان سفر، مهمانی، جشن، مراسم عزا و دورهمی ها در برنامه‌های مردم هست، این اقدامات بسیار خطرناک هستند؛ تعداد مبتلایان و افراد ناقل در سطح جامعه بالاست و شانس انتقال بیماری بیشتر شده است.

محبی افزود: در این مسیر هم مردم و هم مسئولان هر یک به نوعی نقش‌آفرین هستند، مردم با استفاده درست از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودداری از تجمع در مکان‌های بدون تهویه، خودداری از تردد غیرضروری در اماکن عمومی و پرجمعیت و در نهایت با عمل به توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی و مسئولان نیز با توجه بیش از پیش به حساسیت‌های خاص نظام سلامت در مورد کنترل ویروس کووید ۱۹ و همچنین دنبال کردن طرح ملی واکسیناسیون می‌توانند در این امر نقشی مؤثر داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا جان‌فشانی می‌کنند، گفت: مسئله خستگی کادر بهداشت و درمان جدی است و مردم باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند

منبع:مهر

328424