رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

هدف‌گذاری تولید بیش از 27 هزار تن گوشت در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از هدف‌گذاری تولید ۲۷ هزار و ۵۱۶ تن گوشت در قم در سال جاری خبر داد.
تصویر هدف‌گذاری تولید بیش از 27 هزار تن گوشت در قم

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: این میزان تولید گوشت قرمز در استان با مشارکت فعال بهره برداران این بخش در سه گونه دامی گاو، گوسفند و شتر محقق می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه امسال، ۲۲ هزار و ۱۰۹ تن گوشت گاو، چهار هزار و ۸۷۶ تن گوشت گوسفند و ۵۳۱ تن گوشت شتر در استان قم تولید خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: علاوه بر تمرکز در تحقق شاخص کیفی تعیین شده در تولید گوشت قرمز استان، ارتقا کیفیت محصولات نیز در کانون توجه بهره‌برداران است.

پورمیدانی با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از دامداران قمی گفت: دامپروری در استان روند رو به گسترشی دارد و با ایجاد واحدهای فرآوری، سهم این بخش مهم اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال استان ارتقا قابل توجه‌ای خواهد یافت.

وی بیان کرد: تامین به موقع علوفه یکی از مهمترین عوامل موردنیاز در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت واحدهای دامپروری استان و تولید غذای سالم برای شهروندان است که در این رابطه علاوه بر گسترش واردات نهاده‌های دامی، طرح‌های مختلفی همچون توسعه کشت‌ گیاهان علوفه‌ای مناسب با آب‌وهوای قم را در دستور کار داریم.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع:ایرنا

330029