معاون سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

کمبود بارش به طرح‌های آبرسانی بسیج سازندگی اولویت‌ بخشید

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به کمبود آب و بارش گفت: اولویت بسیج سازندگی اجرای طرح‌های آبرسانی است.
تصویر کمبود بارش به طرح‌های آبرسانی بسیج سازندگی اولویت‌ بخشید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ عباس عباس بابایی امروز در دیدار گروه‌های جهادی استان زنجان با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند انقلاب تحول بزرگی در جامعه‌ای که فعالیت جهادی و کمک مورد توجه نبود، ایجاد کرد و با نفس مسیحایی امام خمینی (ره) کمک به محرومین و همنوعان به عنوان یک فرهنگ در جامعه ساری و جاری شد.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی در کشور برای رفع محرومیت چند صد ساله راه‌اندازی شد، افزود: با آغاز جنگ تحمیلی جهاد سازندگی نیز در فعالیت‌های جنگ شرکت کرد.

این مسئول بیان داشت: پس از دوران دفاع مقدس و ادغام جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی، در سال 79 مقام معظم رهبری برای غنی سازی اوقات فراغت فرمان تشکیل جهاد سازندگی را در 17 اردیبهشت ماه سال 1372 صادر کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه جهاد سازندگی با اهداف والا و غنی از جمله کمک به دولت در خدمت رسانی و محرومیت‌زدائی با اولویت مناطق محروم فعالیت‌های خود را آغاز کرد، افزود: تفاوت بسیج سازندگی با سایر مراکز دولتی به دلیل ویژگی‌های خاص آن از جمله اجرای طرح‌های کوتاه مدت و زودبازده است که در هشت عرصه 300 مورد فعالیت از سوی جهادگران در بخش‌های عمران آبادنی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهسازی و زیبا سازی مدارس، اشتغالزایی، خدمات درمانی و بهداشتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی و مشاوره تحصیلی خدمت رسانی می‌کند.

بابایی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه احداث و مرمت مدارس، پروژه‌های راه و آب شرب روستایی، افزود: با توجه به کمبود آب و بارش اولویت بسیج سازندگی اجرای طرح‌های آبرسانی است.

وی از یک هزار و 54 گروه جهادی در استان زنجان فعالیت خبرداد و گفت: 551 گروه در قالب جغرافیا محور در مساجد و محلات خدمت رسانی کرده و 278 گروه جهادی مربوط به جامعه زنان است.

این مسئول تعداد گروه‌های جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی را 84 گروه عنوان کرد و یادآور شد: 141 گروه جهادی نیز در اقشار مختلف بسیج خدمات رسانی کرده و در مجموع یک هزار و 54 گروه در استان فعالیت دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اجرای یک هزار و 857 پروژه از سوی بسیج دانشجویی در حوزه محرومیت زدایی با 50 میلیارد تومان هزینه، گفت: در عرصه بهداشت و سلامت نیز 50 طرح اجرایی شده است.

بابایی یادآور شد: تا پایان سال 99 حدود 499 صندوق قرض‌الحسنه در مساجد استان زنجان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با آغاز بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم، ابراز کرد: تا پایان سال 99 حدود 257 هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده است.

این مسئول از اهدای 582 سری جهیزیه به نوعروسان و یک هزار تبلت دانش‌آموزی با کمک خیرین در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و افزود: 200 هزار پرس غذای گرم و 60 هزار بسته بهداشتی و 320 مورد خدمات مسکن ارائه شده است.

وی با اشاره به آزادی سازی 47 زندانی جرائم غیرعمدی در استان زنجان، اظهار کرد: 670 نفر مشاوره حقوقی نیز ارائه شده است.

منبع: موج رسا

328120