پاندمی کرونا اعتبار جامعه پزشکی کشور را بیشتر کرد

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ما قدردان خادمان سلامت در کنترل بیماری کرونا هستیم.
تصویر پاندمی کرونا  اعتبار جامعه پزشکی کشور را بیشتر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سیدکمال هادیانفر، روز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که پلیس را با کادر درمان پیوند می‌زند حوادث ترافیکی است.

وی گفت: در سال ۸۳ سالانه ۲۸ هزار نفر در حوادث ترافیکی در ایران جان می‌باختند، که با تلاش‌های صورت گرفته این روند کاهشی شده و در سال‌های اخیر به ۱۶ هزار فوتی رسیده است.

هادیان فر افزود: اکنون به ازای هر ساعت تقریباً دو نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد و به ازای هر نفر ۲۵ نفر مجروح داریم. تصادفات بحث جدی است که همه دنیا، چه کشوهای پر درآمد چه کم درآمد به آن توجه دارند و در کشور ما ۷ درصد از تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: باید ببینیم کشورهای دیگر طی ۲۰ سال گذشته کشورهای دیگر چه اقداماتی برای کاهش تصادف انجام داده‌اند، برخی کشورها می‌پذیرند در تصادف مجروح داشته باشند اما نمی‌پذیرند که جان باخته داشته باشند. این کشورها طرح zero را اجرا کردند، ۵ اقدام اثربخش در دستور کار آنها بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نقطه حادثه خیز در کشور داریم گفت: بیش از ۸۰۰ نقطه پر تصادف داریم که وزارت راه مکلف شده آنرا اصلاح کند.

هادیان فر گفت: قوانین در کشور ما بازدارنده نیست، در سال گذشته ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی جان باختند ۲۵۰۰ راننده عامل این تصادفات بودند. موضوع قوانین بسیار جدی است و مجلس باید نقش خود را در این خصوص انجام دهد.

منبع: مهر

481346