ایجاد یکهزار و ۶۱۹ فرصت شغلی در بخش صنعت قم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری، برای یکهزار و ۶۱۹ تن به صورت مستقیم در بخش صنعت استان، اشتغال ایجاد شد.
تصویر ایجاد  یکهزار و ۶۱۹ فرصت شغلی در بخش صنعت قم

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، محمود سیجانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: برای تحقق این هدف با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، بیش از پنج‌ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث واحدهای تولیدی جدید و همچنین توسعه ظرفیت تولید واحدهای موجود در بخش صنعت استان قم اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که حوزه تولید و اشتغال در قم با ایجاد واحدهای صنعتی جدید روند رو به رشدی را طی می‌کند، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ با اختصاص ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۶ هزار و ۳۰۰ تن در بخش صنعت استان اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری برای احداث واحدهای تولیدی پاک، پیشران و کم آب‌بر در قم رونق دارد،‌ ادامه داد: شهرک‌های صنعتی قم از امکانات موردنیاز سرمایه‌گذاران برای استقرار صنایع پیشرفته برخوردار است و به‌سرعت می‌توان چرخه تولید محصولات با فنّاوری بالا را در قم فعال کرد.

سیجانی با تاکید بر پیاده‌سازی راهبرد تکمیل زنجیره تولید در قم، گفت: شکل‌گیری مجموعه‌ای از واحدهای صنعتی که محصول تولیدی آن‌ها در نهایت برای ساخت یک کالای مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد در شهرک‌های صنعتی قم، موجب افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و علاقه‌ فعالان اقتصادی برای حضور در این بخش شده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: در استان قم حدود ۴۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد وجود دارد که اولویت اصلی در سال جاری بهره برداری از آن‌ها با تخصیص اعتبارات لازم و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز توسط دستگاه های خدمات رسان خواهد بود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع:ایرنا

325464