فرماندار رشت؛

امنیت شغلی اصناف وظیفه ذاتی ماست اما در حال حاضر اولویت، سلامتی همه مردم است

فرماندار رشت در جلسه ستاد کرونای رشت با تاکید بر همراهی همه آحاد جامعه و بویژه اصناف گفت: اصناف بخشی از جامعه است که اتفاقا امنیت شغلی آنها وظیفه ذاتی ماست اما در حال حاضر اولویت، سلامتی همه مردم است و باید در نظر بگیریم که نباید به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط ما، دیگران متضرر شوند.
تصویر امنیت شغلی اصناف وظیفه ذاتی ماست اما در حال حاضر اولویت، سلامتی همه مردم است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مهندس علی فتح اللهی در جلسه ستاد کرونا رشت ضمن تشکر از تلاشهای مسئولان در مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به افزایش تعداد بستری ها طی چند روز گذشته گفت: در بیمارستانهای خصوصی که مهمترین منبع درآمدشان از مراجعات بیماران تامین میشود، امروز در شرایطی قرار گرفته اند که مجبور به خودداری از پذیرش بیماران هستند و این نشان دهنده این است که به چه میزان شرایط از حالت عادی خارج شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط سختی داریم گفت: در همه ما چه مسئول باشیم و چه نباشیم، باید احساس وظیفه نسبت به جامعه وجود داشته باشد و این امر باید از طریق فرهنگسازی تقویت گردد و یقین بدانیم اگر این حس مسئولیت، در عموم تسری نیابد با مشکل مواجه خواهیم شد.

فتح اللهی با اشاره به اینکه آمار بستری ها در شهر رشت به بیش از 400 بیمار رسیده است، گفت: با اینحال عده ای نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت هستند و تاوان عادی انگاری های آنها را کادر درمان میپردازند.

وی با بیان اینکه محدودیت های تردد همیشگی نیست گفت: شهر رشت شهر شب زنده هاست و پویایی آن و رفت و آمدهای تا نیمه شب زبانزد همه بوده است اما حالا شرایط عادی نیست، مجبور به تعطیلی هستیم و باید این را بپذیریم .

رئیس ستاد کرونای رشت با تاکید بر اینکه الان زمان مماشات و تعارف نیست، تصریح کرد: نه تنها نظارتها و بازرسی ها باید جدی تر صورت پذیرد بلکه برخوردها نیز باید جدی باشد تا بتوانیم شدت پیک چهارم کرونا را که نتیجه سفرها و عدم رعایت پروتکلهاست را کاهش دهیم.

وی ضمن تاکید بر همراهی همه آحاد جامعه و بویژه اصناف افزود: اصناف بخشی از جامعه است که اتفاقا امنیت شغلی آنها وظیفه ذاتی ماست اما در حال حاضر اولویت، سلامتی همه مردم است و باید در نظر بگیریم که نباید به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط ما، دیگران متضرر شوند. و در این زمینه همراهی جدی همه آحاد جامعه و مسئولین را نیاز داریم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه دوزهای جدید واکسن از این هفته وارد استان میشود، گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف واکسیناسیون در مرحله جدید گسترده تر خواهد شد ضرورت دارد اداره ورزش و جوانان رشت سالنهای مختلفی در بخشهای مختلف جغرافیایی در سطح شهر را برای اجرای واکسیناسیون در نظر گرفته تا از تجمعات احتمالی در یک نقطه جلوگیری شود و لازم است در همین راستا اطلاع رسانی مطلوب صورت پذیرد.

فتح اللهی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر حضور تنها نیمی از کارمندان در ادارات گفت: همه دستگاه ها بصورت جدی موظف به رعایت این قانون هستند.

رئیس ستاد کرونای رشت با انتقاد از سواستفاده از نوبت واکسیناسیون پاکبانان و تضاد آن با روحیات ایثار و فداکاری گفت: چون ثبت نام ها با کد ملی صورت میگیرد و بهداشت و درمان بر اساس لیست دریافتی واکسیناسیون را انجام میدهد بنابراین با توجه به اشکالات احتمالی در قانون ثبت نام لازم است مراقبتهای بیشتری در ارتباط با اجرای صحیح این طرح صورت گیرد.

وی در ارتباط با پیشنهاد واکسیناسون پاکبانان روستایی گفت: واکسیناسیون پاکبانان شهری یک مصوبه ملی بوده و به کل کشور تعمیم داده شده است و پیشنهاد واکسیناسیون پاکبانان شهری که وظایف مشابهی را برعهده دارند در استانداری مطرح خواهد شد.

فرماندار رشت با ذکر اینکه پلمپ واحدهای صنفی مطلوب هیچ کسی نیست، گفت: حدود 30 هزار واحد صنفی در سطح شهر داریم و تنها 2 هزار بازدید صورت گرفته است. بنابرین افزایش اکیپ ها در سطح شهر ضروریست تا با نظارتهای بیشتر باعث شوند که همه جامعه خطر ویروس کرونا را حس کنند.

فتح اللهی با اشاره به اینکه در سال گذشته با هدف رعایت بهتر پروتکلهای بهداشتی با مصوبه افزایش قیمت نرخ تاکسی موافقت شد، گفت: افزایش نرخ تاکسی ها با هدف کاهش تعداد مسافرانِ همزمان، به سه نفر صورت گرفته است اما همچنان شاهد تخلف رانندگان در این زمینه هستیم و لازم است دستگاه های زیربط برخورد با چنین تخلفاتی را در برنامه کاری خود بگنجانند.

رئیس ستاد کرونای رشت در ارتباط با دریافت گزارشی مبنی بر ارسال پیامکی اشتباه مبنی بر تخلف در محدودیت تردد شبانه برای یک شهروند از سایر شهروندان خواست در صورت بروز این مشکل پلیس را در جریان قرار دهند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

283535