مخالفت وزیر راه و شهرسازی با طرح تفکیک این وزارتخانه

وزیر راه و شهرسازی با طرح تفکیک این وزارتخانه در قالب تبدیل آن به وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری مخالفت کرد.
تصویر مخالفت وزیر راه و شهرسازی با طرح تفکیک این وزارتخانه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی در این‌باره گفت: مخالف تفکیک وزارتخانه هستم. افرادی که به تفکیک دامن بزنند خدمتی به وزارتخانه نخواهند کرد. هم‌اکنون زیرساخت‌های حمل و نقل و عمران و شهرسازی با هم آمیخته شده‌اند و در راستای وظایف هم نقش‌آفرینی می‌کنند. تفکیک وزارتخانه‌ها سبب به تاخیر افتادن تمامی وظایف این بخش‌ها می‌شود. همچنین هم اکنون تمامی زیرساخت‌های شهری با هم همخوانی دارند و بنابراین ۱۰۰ درصد مخالف تفکیک وزارتخانه هستم.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود از تعیین تکلیف ۱۵ هزار واحد خالی در پردیس خبر داد‌. وی در این‌باره گفت: وجود ۱۵ هزار خانه خالی در پردیس که واجد تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی هستند، معضل است و برای بسیاری از ساکنان مشکل‌ساز شده است، به همین منظور از مدیرعامل پردیس خواستیم تا هشدارهای لازم و اخطار را برای تحویل این واحدها به متقاضیان بدهند چرا‌که خالی ماندن واحدها سبب خسارت به کسانی که در برج‌ها ساکن هستند خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به آمار دیگری درخصوص وضعیت بازار اجاره مسکن در دوره شیوع کرونا در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: تاکنون از سوی مستاجران، یک‌هزار و ۳۰۰ شکایت به شورای حل‌اختلاف ارسال شده که از این تعداد فقط برای ۳۰۰ مورد حکم تخلیه صادر شده و برای یک‌هزار مورد دیگر بین مالک و موجر صلح ایجاد شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

325053