تاثیرات منفی ترس بر احساسات و شخصیت

هراس‌های خاص دارای اثرات منفی بر زندگی انسان‌ها هستند و با دانستن آن‌ها می‌توان درک بهتری از افراد مبتلا به آن داشت.
تصویر تاثیرات منفی ترس بر احساسات و شخصیت

به گزارش سایت خبری پرسون، یک هراس خاص به طور ذاتی، توسط یک شی، مکان یا موقعیت خاص ایجاد می‌شود. برخلاف اختلال اضطراب عمومی، افراد مبتلا به هراس خاص درگیر نگرانی و ترس فراگیر نمی‌شوند. با این حال، هراس می‌تواند تأثیر بسیار واقعی بر عملکرد روزمره و کیفیت زندگی فرد داشته باشد. مطالب روانشناسی ما را از دست ندهید.

محدودیت زندگی و اضطراب شدید

یکی از معیارهای اصلی تشخیص هراس این است که ماهیت آن محدودکننده زندگی است. بسته به اینکه هراس شما چیست، ممکن است برای انجام کارها و بیرون رفتن با دوستان هر روز با آن مبارزه کنید. به عبارت دیگر، هراس خاص می‌تواند به میزان قابل توجهی به تحصیلات، حرفه و کیفیت کلی زندگی شما آسیب برساند.

انزوا

محدودیت‌های مرتبط با هراس می‌تواند باعث شود شما انزوای اجتماعی را تجربه کنید. ممکن است تعجب کنید که چرا مثل بقیه نیستید؟ این مسئله می‌تواند بر روابط شما با خانواده و دوستان تأثیر بگذارد و به گوشه‌گیر شدن و افسردگی شما کمک کند.

خجالت

فوبیا می‌تواند شرایط ناخوشایند و شرم‌آوری ایجاد کند. به عنوان مثال، چگونه به بهترین دوست خود توضیح می‌دهید که به دلیل داشتن سگ هرگز نمی‌توانید به خانه وی سر بزنید؟ چگونه می‌توانید سفر به باهاما با همسرتان را رد کنید، زیرا نمی‌توانید سوار هواپیما شوید؟

احساس عدم کنترل

شاید یکی از بدترین مولفه‌های عاطفی فوبیا احساس عدم کنترل باشد. ممکن است درک کنید که فوبیای شما غیرمنطقی و یا بیش از حد است، اما هر چقدر تلاش کنید، نمی‌توانید آن را کنترل کنید.

اگر وقت خود را صرف فکر کردن به این موضوع می‌کنید که زندگی بدون ترس از تماس با شی یا موقعیت خاص هراس‌انگیز چگونه خواهد بود، تنها نیستید.

درماندگی

درماندگی ممکن است زمانی به وجود آید که فهمیدید ترس شما چندین یا حتی همه جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار داده است، مانند شغل، زندگی اجتماعی و خوشبختی. ممکن است احساس کنید که هیچ کاری برای بهبودی نمی‌توانید انجام دهید و همیشه ترس خود را دارید و همچنین ممکن است آرزو کنید کاش همه چیز متفاوت بود، اما احساس کنید که هرگز نخواهد شد.

خبر خوب این است که اگر فوبیای شما باعث ایجاد هر یک از این افکار یا احساسات ناراحت کننده شده است، اطمینان حاصل کنید که با درمان مناسب می‌توانید بهتر شوید.

324842