آغاز پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان صحرایی نهبندان خراسان جنوبی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، بیمارستان صحرایی در این مکان راه‌اندازی و پذیرش بیماران کرونایی در آن آغاز شد.
تصویر آغاز پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان صحرایی نهبندان خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمد دهقانی در بازدید از بیمارستان صحرایی در شهرستان نهبندان گفت: روز جمعه (۲۵ تیر ماه) با راه‌اندازی سیستم سرمایشی بیمارستان صحرایی در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، این بیمارستان راه‌اندازی و افتتاح شد و از شب گذشته مازاد بیماران بیمارستان شهید آتشدست به بیمارستان صحرایی منتقل شدند.

وی اظهار داشت: روز گذشته ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری بودند که ۱۳ بیمار بستری موقت دارو را دریافت کرده و از بیمارستان خارج شدند، بقیه موارد هم در بیمارستان بستری بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ظرفیت و گنجایش بیمارستان شهید آتشدست نهبندان عملا تکمیل و ضروری بود که تمهیدی اندیشیده شود تا مازاد بیماران کرونایی در مکان مناسبی بستری شوند که خوشبختانه با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی این اتفاق افتاد.

وی افزود: همه امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان صحرایی که در مجاورت اورژانس بیمارستان نهبندان راه‌اندازی شده، فراهم است و امیدواریم خدمات خوب و مناسبی را به مردم در شهرستان نهبندان ارائه کنیم.

دهقانی از مردم درخواست کرد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمک کنند که زودتر پیک جدید کرونا شکسته شود و شاهد کاهش بیماران بستری در این شهرستان و استان باشیم.

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان نهبندان و طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، بیمارستان صحرایی برای مراقبت از بیماران کرونایی راه‌اندازی شد.

بیمارستان صحرایی به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع با تیم ۴۰ نفره در ضلع شرقی بیمارستان نهبندان که مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز نیز است، راه‌اندازی شد و با ۷۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا خدمات‌رسانی خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین از اورژانس در حال ساخت بیمارستان شهید آتشدست نهبندان بازدید کرد.

مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است و اکنون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارد.

منبع:ایرنا

324536