استقرار بیمارستان صحرایی ۷۰ تختخوابی در نهبندان خراسان جنوبی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان صحرایی ۷۰ تختخوابی این دانشگاه برای درمان بیماران کرونایی در شهرستان نهبندان مستقر شد.
تصویر استقرار بیمارستان صحرایی ۷۰ تختخوابی در نهبندان خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، حسین دهقانی روز چهارشنبه در حاشیه برپایی این بیمارستان به خبرنگاران اظهار داشت: همان گونه که انتظار می‌رفت شاهد افزایش بیماران کرونایی در شهرستان نهبندان هستیم.

وی افزود: بیمارستان شهید آتشدست نهبندان با وجود این‌که که ظرفیت ۳۲ تختخوابی دارد، در حال حاضر پذیرای ۵۰ بیمار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: با تصمیماتی که گرفته شد، بیمارستان صحرایی موجود دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان نهبندان منتقل و مستقر شد و تا عصر امروز افتتاح می‌شود.

وی گفت: این بیمارستان ظرفیت ۷۰ تخت دارد که اگر نیاز باشد از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و همزمان یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری پرتابل و اتوبوس اورژانس هم به این شهرستان منتقل شد و ظرفیت‌های خوبی در منطقه در راستای درمان بیماران کرونایی ایجاد کردیم.

دهقانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حداکثر ظرفیت‌های خود را در نهبندان بسیج کرده تا بتوانیم حداکثر پوشش و خدمت را به بیماران کرونایی در همین شهرستان داشته‌ باشیم و بیماران به سایر شهرستان‌ها و مرکز استان منتقل نشوند.

وی گفت: عمده بیمارانی که در شهرستان نهبندان داریم از استان سیستان و بلوچستان به نهبندان آمدند و فوتی‌هایی که هم داریم بخش عمده‌ آنان مربوط به استان همجوار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: تلاش ما این است که حداکثر خدمت را داخل شهرستان به بیماران کرونایی ارائه کنیم تا تهدید احتمالی که شاید متوجه سایر شهرستان‌های استان شود، از بین برود.

وی افزود: با زیرساخت‌هایی که فراهم شده بیماران کرونایی بخش عمده خدمات را در نهبندان دریافت می‌کنند و نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست.

خراسان جنوبی جزء ۲۵ استان کشور است که در شروع خیز پنجم قرار گرفته و روند بستری‌ بیماران کرونایی در این استان صعودی است.

میزان مراجعه سرپایی و تست‌های مثبت از هفته دوم تیر ماه جاری افزایش پیدا کرده است و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ داده‌اند.

مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است و اکنون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارد.

منبع:ایرنا

323963